Forsøkte meg med italiensk for noen år siden, men syntes det ble litt kunstig.
Javisst, det er "kunstig". Det beste argumentet eg har, er at det funkar. Eg forstår definitivt meir av språka etter å ha ploga gjennom ein del leksjonar i Duolingo, både fortare og grundigare enn eg hadde gjort berre av å lesa om språket og sjå videoar på Youtube. Men det tek definitivt tid, veldig lang tid. Korkje på fransk eller japansk er eg komen lengre enn enkle setningar i presens.
Den vanlegaste oppgåvetypen er på nivå øvingane eg hugsar frå tysk på ungdomsskulen, og dessutan usannsynleg natige når det gjeld rett svar. Dessutan, svaret er anten "rett" eller "feil" - i veldig liten grad er det mogleg å få "nesten rett, men hugs på ..."
På det siste er fransk litt betre, og kan korrigera ein del småfeil (der eg er no, tilgjev dei aksent-feil, og forklarer grammatikkfeil).
Det er mange ting som irriterer, for all del:
- For kvart kurs er progresjonen låst. Det er lett for at det anten går for fort (eg greier oppgåvene, men forstår ikkje prinsippet som ligg til grunn) eller for seint (eg vert lei). Før var det meir fleksibelt, og mogleg å gå vidare litt når ein sjølv meinte ein var klar. Italiensk meiner eg å hugsa at var litt for tregt.
- Gamification, med streak, XP, quests og in-game valuta. Tja. Det motiverer til å ta leksjonar kvar dag, men samtidig er det støy. XP seier etter kvart veldig lite om kor langt eg har kome.
- Det er litt taleøvingar, bra, men gjenkjenninga er sådär. På fransk får eg kjensla av å snakka med ein vrangvillig parisar (desse legg som kjent æra i å ikkje forstå utlendingar, medan franskmenn frå sør er hjarteleg velvillige). På kinesisk får eg alt rett etter å ha uttalt fyrste ordet sånn i nærheita av forståeleg, før eg ein gong er ferdig med setninga.
- Det kunne gjerne vore betre leksjonar som forklarte grammatikken og viktige ord. Meiner å hugsa at desse var betre før.
- Dei prøver litt for hardt å pusja "SuperDuolingo" (forståeleg), med reklame og låste features i gratismodus.
Men, det er ting som er bra/betre
- For kinesisk og japansk er det ok drillar for å læra høvesvis hanzi, lydar og tonem, og kanji og kana. Tykkjer japansk er betre, men det kan vera fordi eg liker japansk betre (språket er meir estetisk og likare norsk uttale) og slit med kinesiske tonelag (klassisk problem for midthordalendingar, trur eg: av alle norske dialektar legg vi minst vekt på tonelag, og høyrer ikkje tonelagsskilnad på bønner/bønder.
- Fransk har lytteøvingar der poenget ikkje er å forstå alt, men hovudpoenget.
Oppsummert: Duolingo er bra, men på ingen måte tilstrekkeleg. For min del bruker eg gjerne Youtube, Wikipedia og Google Translate også, i tillegg til lærebøker og barnebøker. Eg har høyrt om folk som har brukt ChatGPT med noko hell, også (med instruksjonane "lat som om du er fransklærar, fortel meg kva som er feil med det eg skriv og kom med framlegg til forbetringar").