Du er sitert!

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.867
Sted
Østfold
Jeg kunne tenke meg en funksjon som fortalte meg med en liten melding av noe slag med link, om noe jeg har skrevet på forumet er blitt sitert.

Jeg ser for meg at dette kan aktiveres av at man trykker på "quote"-funksjonen. Man knytter et "flagg" til innlegget ved hjelp av en liten kode i quote-tagen slik at dersom quoten ender i en annen tråd, eller kopieres over i et nytt svarvindu kommer den med allikevel. Når man poster scanner databasen innlegget etter quote-kode for så å generere en quote-melding med link til den som er blitt sitert. Det er da mulig for den som skriver å fjerne quote-flagget, men for sikkerhets skyld bør dette allikevel ligge som en parameter innenfor quote-tagen og ikke legges som en egen tag da dette vil bli vanskelig for nye brukere å forstå med dertil stor mulighet for at de sletter den utilsiktet i det de redigerer en quote.

Man kan også lage en egen funksjon i selve innleggseditoren som identifiserer quote-koden og gir mulighet for å slå "quote flag" av og på med en knapp.

Om noen falt av under veis så betyr dette altså at om jeg skriver et innlegg, så velger noen å sitere meg, for eksempel for å spørre om noe jeg har skrevet, så får jeg automatisk melding om at noe jeg har skrevet er blitt sitert i et annet innlegg med link til dette innlegget.

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.383
Dette er et meget nyttig forslag, og som jeg støtter fullt ut.

mvh
JackX

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Ideen er veldig bra, men hvordan i alle dager skal vi programmere dette?

Når noen blir sitert så er det en enkel copy-paste funksjon som benyttes, og det er ikke enkelt å fange opp hvem som blir sitert for så og sende ut et varsel. Det er helt sikkert mulig å få til, men da ser jeg større behov for å jobbe med HFS3.

Jeg skal se etter om noen andre har laget en modifikasjon for dette, og hvis det er tilfelle så ser jeg ingen grunn til og ikke implementere dette. Hvis det ikke finnes så blir det ikke aktuelt i denne omgang da vi nå ser på nye løsninger, deriblant andre forum-motorer.

Mvh
Thomas

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.867
Sted
Østfold
Var lenge siden jeg fikk svar på denne ser jeg ja.

Det jeg ser for meg er at i det noen trykker på "siter"-knappen i et bestemt innlegg åpnes en tilleggsfunksjon som i det innlegget postes sender en melding til den som ble sitert. Da har man knyttet det opp mot den som blir sitert og mot innlegget. Man bør imidlertid ha mulighet til å fjerne et default kryss i poste-bildet om man ønsker at slik melding ikke sendes, eller om man velger å fjerne sitatet i sin helhet.

For den som blir sitert holder det for eksempel med en popup som man kan velge å klikke OK på der man blir linket videre til en side a-la "Vis nye svar på dine innlegg".

Topp Bunn