dtddivers anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• D

dtddiver

Gjest
    Lekt meg litt med kamera og tenkte jeg kunne lage en liten tråd her som så mange andre. Rommet er i kjelleren i en bygård, ekstremt nice mht at jeg kan spille så høyt når jeg vil uten å forstyrre noen - med unntak av samboer selvsagt (men hun er like opptatt av musikk som jeg så det går som regel bra).

Rommet har bjelker i taket, og mye bøker på alle fire vegger, fungerer fint lydmessig synes jeg. Trenger ikke akkurat dempematter.

Har kjørt noen gamle Rotel effekter en stund, men har fått tak i Cyrus-saker brukt og er meget fornøyd med det, selv om oppgraderinger er fristende, spesielt med tanke på at Cyrus kanskje i større grad enn andre merker inviterer til oppgraderinger/utbygninger. Og så er jo de små boksene så søte :) Lyden de lager er i mine ører helt nydelig. Detaljert og musikalsk, rask og engasjerende. Spesielt fornøyelige er de på musikk med utpreget rytme.

Har hatt litt forskjellige høyttalere her, bl.a B&W 686 (som jeg har eid), 805s og Dynaudio Focus 140. Wilson Benesch Square One var imidlertid de valget falt på; for en nydelig høyttaler! Matcher Cyrus'ene utmerket - klar, ren og rask lyd. Når de i tillegg er tunet for å stå inntil bakvegg, var det egentlig det eneste som virkelig funket, siden det er der høyttalere må stå hos meg. Bassen er utrolig tight og kjapp. Snuste på Arc fra samme firma, men bassen vil nok ikke funke like bra som Square'ene.

Kabler er jeg ikke så veldig opptatt av, så jeg har "safet" litt; alle signalkabler er Chord Cobra 3 og ht-kabler er Chord Rumour. Skal innrømme at skiftet til Chord signal var en markant oppgradering (fra QED) som lettet sløret fra lyden kanskje tydelig. QED til Chord ht-kabler var ikke like åpenbart, men likevel merkbar i aller høyeste grad.

Fremtidige oppgraderinger blir nok en DAC og noen factory upgrades hos Cyrus. Men nå er jeg veldig fornøyd.

Vedlegg

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.633
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Fine bilder. Fine komponenter. Fint anlegg...

D

dtddiver

Gjest
    Heeeey, der er de jo :D

Ser du også har hvit strietapet i rommet du tok bilde i, hehe. Hvordan synes du de skiller seg fra Dyn 140 som du vel har? For meg var de uaktuelle mht at bassporten er bak.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    233
    Torget vurderinger
    4
    Just luvely, dtddiver!

D

dtddiver

Gjest
    Får ta et oversiktsbilde da:

Andre veien:

Og et artsy-fartsy:

draapen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2007
    Antall liker
    9
    Nydelige bilder og nydelig anlegg...cyrus er bare så lekkert...

D

dtddiver

Gjest
    draapen skrev:
    Nydelige bilder og nydelig anlegg...cyrus er bare så lekkert...
    Skal prøve å få tatt noen fler bilder av Cyrusboksene; de er ikke så fotogene fordi de befinner seg under skrivebordet.

D

dtddiver

Gjest
    Da har jeg fått igjen Pre'en fra en liten overhaling hos Cyrus, så nå er alt vel. Pre'en kompletterer virkelig anlegget lydmessig. Liker lyden bedre med Pre enn uten. Eneste jeg ikke liker er fjernkontrollen, en svær, avantgarde sak som ser ut som noe fra Star Trek. Her er noen bilder for de som måtte være interessert:

Pre

Power

PSX-R

Pre øverst, så Power og underst PSX-R

Og hele greia på plassen sin under bordet, alle komponenter med separat strømforsyning

D

dtddiver

Gjest
    Nærbilder av baksiden for dem som liker slikt:
    (for ordens skyld; lakrissnøreneinn i pre'en kommer fra min kjæres laptop - lurer på om jeg skal spandere en iChord på henne).

Vedlegg

M

musicus

Gjest
    Flott oppsett! spennende med Cyrus til WB, kan man anta at det er en match made in heaven? ....

mvh

D

dtddiver

Gjest
    Har prøvd dem med en ny Cyrus integrert, og det ble litt vel "lyst" selv for meg. Disse eldre greiene gjør en mye bedre jobb synes jeg - litt mindre detaljering og mye mer driv og musikk. Pre'en spesielt er helt konge på dette.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn