Drillos

O

Omar

Gjest
Det er kanskje noe få som gidder å delta i denne tråden som jeg lurer på om allerede fins, men jeg fant den ikke.
Stakkars Drillo! Han har ingen profiler og ta av. Karew kan ikke gjøre alt alene på topp. Forsvarsfirreren og midbanen samhandler dårlig rett og slett fordi det er ikke mer å hente.
På papiret er Nederland Norge rått parti.
Men kan landslagssjefen starte oppbygningen og moderniseringen av sin filosofi igjennom labert materiale?

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
43.062
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
22
Veldig OT, men går hva med gutta som spiller på TV2 nå ;)
Et bedre alternativ ;D ;D

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
Håvarhede skrev:
Men kan landslagssjefen starte oppbygningen og moderniseringen av sin filosofi igjennom labert materiale?
Drillo kan ikke starte noe som helst med dette materialet. Det er jo gjennområttent!

Birdman

V

villov

Gjest
Drillo var i gamle dager det.
I disse tider heter han "Trillo".

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Sitat fra Drillo på TV etter matchen: "Nederland var litt bedre enn jeg hadde forventet".

HALLO!!!

A

AK27

Gjest
Synes laget har vist positive tendenser under drillo. Dagens kamp var da helt greit. Skulle ønske vi kunne behold drillo mot og gjennom neste EM-kvalifisering. Uten at jeg er noen ekspert. Kanskje er det bare nostalgi.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Drillos er oppskrytt!

Det er vel ingen landslag/fotballlag, som har hatt så mye flaks igjennom tidene som akkurat det laget.

Det er en befrielse for fotballen at de nå er slått ut av VM.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
AK27 skrev:
Synes laget har vist positive tendenser under drillo. Dagens kamp var da helt greit. Skulle ønske vi kunne behold drillo mot og gjennom neste EM-kvalifisering. Uten at jeg er noen ekspert. Kanskje er det bare nostalgi.
Dette skriver du bare fordi gubben er kommunist. ;D

C

Cyber

Gjest
decibelius skrev:
Sitat fra Drillo på TV etter matchen: "Nederland var litt bedre enn jeg hadde forventet".

HALLO!!!
"Hva HADDE DU forventet?"

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.454
Torget vurderinger
18
Forskjellen mellom Norge og Nederland i går var omtrent som forskjellen mellom Rosenborg og Alta og det er ikke satt på spissen. Norge blamerte seg på bortebane. Vi klarer ikke å sette sammen to pasninger, jeg tror faktisk ikke engang at vi vil spille fotball. Greit nok at Nederland er bedre men vi spiller uten ambisjoner om god fotball, vi spiller knapt i det hele tatt, kun faste trekk og beinhard organisering. Heldigvis for fotballen så holdt det langt fra mot et lag av Nederlands kaliber.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.884
Defensivt synes jeg laget fungerer veldig bra, med unntak av ved scoringene. Problemet er mangelen på offensive kvaliteter. Jeg synes (som vanlig) dere er for strenge. Mot Tyskland var de gode også offensivt, med hurtige og giftige kontringer. Det har de ikke maktet å få til så mye av siden. Det som slo meg mot Nederland i går var at de også var mye mer agressive enn Norge. Hvis vi fikk tak i ballen var 3-4 mann på ballføreren med en gang og tok den fra ham. Med et hederlig unntak i Carew, som nesten hver gang klarte å holde på ballen til midtbanen kom etter, men straks han spilte den fra seg ble det balltap.

Jeg mener svakheten i landslaget nå er den sentrale midt-banen. Med en midtbane med kreativitet, teknikk, løpskapasitet og scoringsteft kunne dette laget hevdet seg, men det er vanskelig å se hvem som bør benyttes der. Det mærneste er Alexander Tettey, som er i ferd med å utvikle seg til å bli en slik spiller, men som fortsatt har et stykke igjen.

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Grunnen til at vi hele tiden får 3-4 spillere i press mot ballfører er jo nettopp problemet, ballen blir slått opp til spillere som blir alene i angrep. Avstanden opp for de andre blir alt for lang siden vi ligger så lavt. Carew var jo får det meste helt alene der fremme, og når han vant sine hode dueller, noe han gjorde ofte, var spilleren på løp stort sett i offside. Uansett hadde det sannsynligvis ikke gjort noen forskjell da Carew og stort sett Gamst Pedersen hadde vært alene mot 4-5 Nederlendere, med resten av det Norske laget 40 meter unna.
Det gikk å presse Nederland høyt oppe på banen, det så vi i går, den bakre fireren ble usikre under press. Vi skulle ha presset de høyt og tvunget de til å slått opp langt, der hvor vårt forsvar faktisk kunne ha stoppet de. Med unntak av Kuyt er angriperne deres ikke spesielt gode i luftrommet.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
938
Hvilke lag har vunnet over Nederland på De Kuip?

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Nederland er ett av verdens 3-4 beste lag. Vi tapte 2-0. For så vidt hederlig.
Norge har hovedsakelig spillere som er teknisk svake med middels fysikk, kondisjon og fart. Drillos fotballtenkning er utvilsomt riktig. De fleste scoringer kommer kort etter ballerobring, kfr Manchester U, Spania, Italia. Barcelonas ekstremt ballbesittende seier over ManU er unntaket, og det vil være et unntak i årevis fremover. Norge savner for tiden fart og teknikk, først og fremst. Nederland ville vært uslåelige om de hadde spillt med drillos taktikk. I stedet ble de rundspilt av russland i EM nylig. Hvordan scoret russerne på nederland? Jo, med ekstremt raske kontringer etter ballerobring.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
BT skrev:
Defensivt synes jeg laget fungerer veldig bra, med unntak av ved scoringene.
Denne analysen gjelder vel alle kamper, enten resultatet blir 1-0 eller 10-0. ;D

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
BBking skrev:
Norge har hovedsakelig spillere som er teknisk svake med middels fysikk, kondisjon og fart. Drillos fotballtenkning er utvilsomt riktig. De fleste scoringer kommer kort etter ballerobring, kfr Manchester U, Spania, Italia. Barcelonas ekstremt ballbesittende seier over ManU er unntaket, og det vil være et unntak i årevis fremover. Norge savner for tiden fart og teknikk, først og fremst. Nederland ville vært uslåelige om de hadde spillt med drillos taktikk. I stedet ble de rundspilt av russland i EM nylig. Hvordan scoret russerne på nederland? Jo, med ekstremt raske kontringer etter ballerobring.
En grei beskrivelse.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.454
Torget vurderinger
18
BBking skrev:
Resultatet er hederlig men kampen var langt fra hederlig.

BBking skrev:
Nederland ville vært uslåelige om de hadde spillt med drillos taktikk.
Ikke enig. For det første så er Nederland ganske så uslåelige slik de spiller nå uansett og for det andre så hadde Drillo kirurgisk fjernet all spillerglede hvis han fikk ta over Nederland. Det ligger ikke i blodet til disse spillerene å underordne seg det gledsløse systemet til Drillo. Fotball uten sjel fordi norske spillere etter sigende ikke kan spille ball. Vi har nå verdens minst ballbesittende fotballag. Det må være mulig å matche lag som Finland og Island på ferdigheter og det kunne vi gjort også hvis spillerene fikk lov og de riktige ble valgt ut. Nedreland slår vi ikke uansett men vi kan da i det minste gå ned med flagget til topps.

N

nb

Gjest
En kompis av meg pleier å si at fotball handler om å vinne. Vil man ha ballett, kan man heller se på ballett.

Personlig er jeg uenig, men fyren har forsåvidt et poeng. Jeg er glad hver gang Norge ikke kvalifiserer seg til et stort mesterskap, de har ingen ting der å gjøre og er stort sett drepende kjedelige å se på.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
BBking skrev:

til informasjon:
spania vant em med samme ballbesittende stilen som barca, og med mange av de samme spillerne.

drillos taktikk er tilpasset land med dårlige spillere, og kler sånn sett norge.

hva som skjer om drillo fikk trene f.eks. brasil, spania eller nederland er og forblir hypotetisk.
personlig tror jeg det ville blitt en katastrofe.

svale

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.08.2002
Antall liker
136
Drillos tid er forbi, :( :( han gjør seg best som Diplomis. ;D ;D

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
HC skrev:
Forskjellen mellom Norge og Nederland i går var omtrent som forskjellen mellom Rosenborg og Alta og det er ikke satt på spissen. Norge blamerte seg på bortebane. Vi klarer ikke å sette sammen to pasninger, jeg tror faktisk ikke engang at vi vil spille fotball. Greit nok at Nederland er bedre men vi spiller uten ambisjoner om god fotball, vi spiller knapt i det hele tatt, kun faste trekk og beinhard organisering. Heldigvis for fotballen så holdt det langt fra mot et lag av Nederlands kaliber.

nuff said.
norge og drillo ble rumpevoldtatt igår - det er trist, men fortjent.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Så klart man har nasjonal følesen i behold, men når et lag kun skal ødelegge mest mulig for det andre laget, og faktisk drepe en hel fotballkamp, da er jo litt av hensikten borte!

Takk "gud" for at man nå får tre poeng for seier.

Italia ødela faktisk et helt fotball VM, men det er heldigvis mange år siden nå. Den pokalen de fikk for å legge seg ned hvert eneste minutt, og faktisk drøye ut tiden hele tiden, burde ha vært forbudt, og er heldigvis også blitt det i vår tid!

Det er bedre å tape 4 - 0 og prøve på noe, enn å tape 1 - 0 og faktisk bli latterliggjort.

Topp Bunn