Drev teac vrds 7/wadia 21

mekaniac

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.04.2007
Antall liker
1.581
Sted
Verdal
Kansje ikke rett plassen å poste?? men prøver lell.

Jeg har en Wadia 21 med vrds 7 drivverk der drevet som åpner cd skuffen er defekt,jeg har ikke lykkes å skaffe nytt drev så ønsker tips om hvor jeg kan få kjøpt det eller om noen skulle ha liggende??

Alternativt vurderer jeg kjøp av gammel teac spiller for å få tak i drevet men har bare funnet en vrds 10, vet noen om det er mulig og bytte fra vrds 7 -10 i wadian??

mekaniac

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.04.2007
Antall liker
1.581
Sted
Verdal
Mulig men er ikke de ganske identiske?? samme åpne/lukke mekanisme og da også det samme drevet til å åpne luka?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Ja er det ikke samme verkene da? Jeg innbilte meg at Teac ikke laget mer enn ett grunnverk for vrds-serien jeg. Det skulle i så fall blitt veldig komplisert produksjonsmessig; de fleste andre bruker jo off-the-shelf oem-verk.

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.296
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
mekaniac skrev:
Kansje ikke rett plassen å poste?? men prøver lell.

Jeg har en Wadia 21 med vrds 7 drivverk der drevet som åpner cd skuffen er defekt,jeg har ikke lykkes å skaffe nytt drev så ønsker tips om hvor jeg kan få kjøpt det eller om noen skulle ha liggende??

Alternativt vurderer jeg kjøp av gammel teac spiller for å få tak i drevet men har bare funnet en vrds 10, vet noen om det er mulig og bytte fra vrds 7 -10 i wadian??
Litt info

http://www.lampizator.eu/LAMPIZATOR/REFERENCES/TEAC-T1/VRDS-T1.html

Håvard

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.161
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Vidar P skrev:
Ja er det ikke samme verkene da? Jeg innbilte meg at Teac ikke laget mer enn ett grunnverk for vrds-serien jeg. Det skulle i så fall blitt veldig komplisert produksjonsmessig; de fleste andre bruker jo off-the-shelf oem-verk.
Har du glemt at Teac er Japansk?
T-1 drivverket er et "wannabe" VRDS

Arne K

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Langt ifra glemt, har huset samme selv med glede, et ypperlig drivverk selv om det kanskje ikke passet alle dac'er like godt dengang da VRDS-10 osv var kongen av integrerte japanske cdp'er. Merkelig nok låt det alltid supert med f.eks Philips bitstream dac'er og denslags (sikkert derfor Teac brukte de dac'ene også), men aldri bra med noen av de mer moderne dengang, så som Crystal DeltaSigma osv. T-1 vet jeg ikke mye (ie noe verdt å vite) om, men sier du at det ikke er samme klasse?

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.713
Torget vurderinger
4
Hva mener du med "drev"?
Komplett drivverk eller det tannhjulet som åpner luka?
( tannjulet som "bruker" å miste noen tenner )

Topp Bunn