Dream Theater!

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Syns den nya skiva har endel bra elementer i seg jeg. Enkelte av de rolige partiene hvor Mangini får vise sin kløkt bak batteriet er helt knall. Men når de "tar en metallica" innimellom mister jeg fort fokus.
Ikke til og legge skjul på at med Portnoy ute av bandet kommer DT aldri til og bli det samme igjen, han spiller jo også med såpass åpne kort i intervjuvene sine at man fort skjønner hvor skoen trykker og at en reunion i fremtiden absolutt ikke er en umulighet. Ifra han sin side i det minste.
Må Labrie, Petrucci og Myoung vokse opp ass

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Takket være en kompis med litt initiativ er sansynligvis billetter til neste års konsert i Oslo booket! Skal bli spennende å se og høre (har bare en konsert med DT tidligere, den med bl.a Symphony-X som oppvarming (braaa konsert)

Gleder meg :)

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Nettopp spilt igjennom plata for første gang. Og som nevnt her: "Breaking all illusions" Ikke dumt. Kanskje litt snill plate som sagt, men syntes den absolutt var godkjent. Dessuten veldig brukbar lyd.

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Antall liker
2.292
Sted
Tromsø
Vermin skrev:
Men når de "tar en metallica" innimellom mister jeg fort fokus.
Det er da en ren og skjer umulighet, Mangini kan ikke klare å bli så dårlig som Ulrich på trommer. ::)

Har ikke helt forstått hvorfor det var så tvingende nødvendig å trykke ut denne skiva før Mangini var kommet ordentlig på plass. Skiva er grei nok, men desverre mye mer ujevn enn det vi er vandt til fra DT. Lurer på om ikke lyden også bærer litt preg av "loudness war".

DT må nok stramme seg kraftig opp på neste skive der alle medlemmene må stå frem å bidra. Samtidig skal det bli spennende å se hva Portnoy får til på egen hånd.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Geir Kristiansen skrev:
DT må nok stramme seg kraftig opp på neste skive der alle medlemmene må stå frem å bidra. Samtidig skal det bli spennende å se hva Portnoy får til på egen hånd.
Han har da fått til mye lenge, han. :) Adrenaline Mob låter tøft, men er ikke noe DT. ;) Tingene han har gjort med Transatlantic, Yellow Custard Matter, Transatlantic, etc. står det også respekt av.

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Antall liker
7
Systematic Chaos / Dream Theater!

Systematic Chaos av / med Dream Theater er en episk og monumental Bauta av en Kongeskive rett & slett ! ! ! Kanskje en av de 10 aller beste produksjonene som er gjort, ever...... imho ;D Både vokalen, tekstene, vendingene, fraseringene, overgangene, overgangene og arrangementene sitter som et skudd ;D Sjekk ut & hør selv, men ta deg goood tid til å fordøye musikken, dette er definitivt noen lysår mer avansert & komplekst enn Sputnik, feks ;P og gjett om jeg gleder meg noe så siiinsyyykt langt inn i granskuen inn i gamperævva til å nyte de live igjen for andre gang 26 januar da ? ? ? yammyyy...... ;D Anyway, hæppi newyear folx :D

Mvh :)

Topp Bunn