Drapstruslene mot dansker bør medføre arrestasjoner og kraftige internasjonale..

ronnytt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2004
Antall liker
0
Islamistenes galskap vil ingen ende ta, nå må verden våkne opp og vise tydelig avstand til ondskapen. Truslene som er kommet i Hamas-styrt barnetv er en terrorhandling som må straffeforfølges. Alle land med anstendigheten i behold må straks kreve at de involverte blir straffedømt (herunder bl.a. eier av kanalen, den som står ansvarlig for innholdet i programmet/redaksjonelt ansvarlig og de som har utformet og fremført innholdet)for oppfordring til terror og drap, samt ondsinnet hjernevasking av barn. Barna som har deltatt i programmet bør få psykiatrisk behandling over tilstrekkelig tid til å få rettet opp den hjernevasking de har vært gjennom.
All bistand til palestinerne bør stanses til dette er gjennomført. Dersom verdens politikere ikke forstår dette, og faktisk gjør noe med det - er det fritt frem for at galskapen kan fortsette. Signaleffekten ut i verden for slik unnfallenhet vil være katastrofal. Hele befolkningen i disse landene (der befolkningen går berserk pga at noen har benyttet ytringsfriheten) burde få opplæring via tv og øvrig media om hva ytringsfrihet faktisk er for noe, og hvor viktig dette er for demokrati. Oppfordringer til drap og terror har ingenting med ytringsfrihet å gjøre og er alvorlige kriminelle handlinger som må straffeforfølges, både internasjonalt og nasjonalt!!!

ronnytt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2004
Antall liker
0
He he, en cowboy har vi ikke akkurat bruk for.
Har til orientering ikke noe imot palestinere eller muslimer, det er ekstremistene jeg kjenner et ubeskrivelig raseri mot. De krenker på det groveste ytringsfrihet, menneskerettigheter og menneskeliv på en så tarvelig måte at det er rett og slett motbydelig.
Det er på tide at FN, EU og demokratiske land verden over er seg sitt ansvar bevisst og legger press på selvstyremyndighetene og eventuelt gjennomfører nødvendige sanksjoner dersom de ikke straffeforfølger de skyldige. Boikott av varer fra land som offentlig støtter drapstruslene bør også vurderes. Dette kan forøvrig den enkelte forbruker bli mer bevisst på også.
Imidlertid er det en del tegn som tyder på at både befolkning og politikere allerede er ofre for Stockholms-syndromet som følge av terror og terrortrusler. Ja ja, så vant ekstremistene likevel da. Vi får den verden vi fortjener med denne ettergivelsen for faenskap. Lurer bare på hvor lenge det går før hele verden står i brann...

S

Slubbert

Gjest
Jeg er helt enig i at det bør være utelukket å kompromisse eller forhandle med ekstremister, men har litt vanskelig for å se for meg hvordan man skal straffeforfølge folk tusenvis av mil utenfor lokal juristiksjon.

Spør du meg bør vi kutte ut all involvering i midtøsten, inkl. bistand.

ronnytt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2004
Antall liker
0
Nå var ikke tanken at vi skal gjøre det, men at myndighetene der skal presses til å gjøre det. Drapstrusler og oppfordring til terror strider mot menneskrerettigheter og internasjonal lovgivning og bør kunne straffeforfølges. Barne-tv programmet som er nevnt sender på satelitt over hele verden og kan medføre drap i hvilket som helst land. Dette er på nivå med å bestille drap fra en leiemorder (skal ikke den som bestiller drapet stilles for retten?). Om premien for gjennomføring av drap anses å være x antall jomfruer i himmelen, et klapp på skulderen fra en ekstremist-imam eller en pengesum her på jorden bør jo være irrelevant.
Det bestilles drap i beste sendetid over satelitt til hele verden. Og det til barn som er de mest lettpåvirkelige av alle. Trenger jeg å si noe mer?

S

Slubbert

Gjest
ron-hi skrev:
Drapstrusler og oppfordring til terror strider mot menneskrerettigheter og internasjonal lovgivning og bør kunne straffeforfølges.
Islamske land har for det meste ikke anerkjent den internasjonale menneskerettighetserklæringen, de laget istedet sin egen.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Jeg tror det holder på å demre for den norske befolkning at islamofascismen er den største utfordringen for vår sivilisasjon. Dessverre hersker det en naivisme overfor disse farlige kreftene på den pasifistiske venstresiden i Norge. De som kjenner historien vet at tilsvarende krefter hindret tidlig intervensjon mot den tyske nazismen.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
ron-hi skrev:
Islamistenes galskap vil ingen ende ta, nå må verden våkne opp og vise tydelig avstand til ondskapen. Truslene som er kommet i Hamas-styrt barnetv er en terrorhandling som må straffeforfølges. Alle land med anstendigheten i behold må straks kreve at de involverte blir straffedømt (herunder bl.a. eier av kanalen, den som står ansvarlig for innholdet i programmet/redaksjonelt ansvarlig og de som har utformet og fremført innholdet)for oppfordring til terror og drap, samt ondsinnet hjernevasking av barn. Barna som har deltatt i programmet bør få psykiatrisk behandling over tilstrekkelig tid til å få rettet opp den hjernevasking de har vært gjennom.
All bistand til palestinerne bør stanses til dette er gjennomført. Dersom verdens politikere ikke forstår dette, og faktisk gjør noe med det - er det fritt frem for at galskapen kan fortsette. Signaleffekten ut i verden for slik unnfallenhet vil være katastrofal. Hele befolkningen i disse landene (der befolkningen går berserk pga at noen har benyttet ytringsfriheten) burde få opplæring via tv og øvrig media om hva ytringsfrihet faktisk er for noe, og hvor viktig dette er for demokrati. Oppfordringer til drap og terror har ingenting med ytringsfrihet å gjøre og er alvorlige kriminelle handlinger som må straffeforfølges, både internasjonalt og nasjonalt!!!

Denne type trussler er dagligdags der nede, men frem til nå er det stort sett jødene som har blitt utsatt for den.

http://www.dagbladet.no/weblogg/karma.php?op=postKarmaRate&mode=1&articleId=20541&blogId=2607

Vi vet dette og har visst det lenge, likevel gir vi stadig mer penger til myndighetene der nede som er ansvarlig for dette. Vi gir penger til koranskoler i Pakistan og, som bedriver hjernevasking og det som verre er...

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
BBking skrev:
Jeg tror det holder på å demre for den norske befolkning at islamofascismen er den største utfordringen for vår sivilisasjon. Dessverre hersker det en naivisme overfor disse farlige kreftene på den pasifistiske venstresiden i Norge. De som kjenner historien vet at tilsvarende krefter hindret tidlig intervensjon mot den tyske nazismen.
Observasjoner de siste 2-3 år viser med all tydelighet at du har rett. Nå har de kanskje litt grunn til å bli provosert disse islamistene, fordi usa opptrer som "verdenspoliti". De føler at noen rokker ved deres tro... og det er JAGGU PÅ TIDE!!!

Det menneskesynet og spesielt kvinnesynet de har er på steinaldernivå og visst vesten ikke får kneblet dette snart, går vi snart rundt i burka alle sammen.

En skal ikke være mye klarsynt for å se at det braker løs skikkelig snart. Jeg vil ikke være noen dommedagsprofet, men verden overlever ikke om islamistene overtar. Alt vi i dag kjenner og lever for vil gå i dass. Og de gir seg ikke. Da er det bare en mulighet slik jeg ser det (ikke at jeg liker det) og det er at de "hjelpes" tilbake til steinalderen der hvor tankegodset deres er! Vi får bare holde oss fast, forsvare ytringsfriheten og tenke menneskerettigheter. Vi gir oss aldri!

Topp Bunn