dpc watchdog violation

komfort

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.11.2010
Innlegg
1.580
Antall liker
491
Litt av en gavepakke fra Microsoft etter opp(ned) gradering til Win10.
PC blue screener flere ganger daglig med denne meldingen: dpc watchdog violation
Problemer oppstår kun ved avspilling av musikk over USB fra Mcintosh C2500 preamp.... har prøvd med 3 PC`er så 99% sannsynlig at den driveren skaper problemer.
Før jeg ruller tilbake til Win7 tenkte jeg å høre om noen har samme problemet og ev har klart å fixe dette?
Typisk situasjon der Microsoft og Mcintosh arrogant bare peker på hverandre. Mcintosh claimer at USB driveren støtter win 10
 

komfort

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.11.2010
Innlegg
1.580
Antall liker
491
Faens win 10 ,ingen gidder å bry seg med dette virker det som. Jævla pc `n sender feilrapport til Microsoft hver gang, men gidder de gjøre noe .....nei. Brenn
 

Bolinder

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.08.2008
Innlegg
608
Antall liker
261
Torget vurderinger
1
Faens win 10 ,ingen gidder å bry seg med dette virker det som. Jævla pc `n sender feilrapport til Microsoft hver gang, men gidder de gjøre noe .....nei. Brenn
Har du prøvd Linux? I gamle dagar var det dårleg med drivarar for Linux, men i dag har Linux drivarar for det meste. Eg har svært god erfaring med Kubuntu (Ubuntu med KDE skrivebord) for lyd. Utstyr med USB-grensesnitt fungerer utan at det må installerast drivarar. Men det er nokre lydkort med miksarar som berre fungerer for WIndows og OSX. Slikt utstyr fungerer for Linux, men det er ikkje sikkert at ein får justert equilisaren. Linux er mykje enklare å arbeida med enn Win10, Ein slepp dette tullet med at Microsoft bestemmer korleis ting skal kunfigurerast.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.702
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Litt av en gavepakke fra Microsoft etter opp(ned) gradering til Win10.
PC blue screener flere ganger daglig med denne meldingen: dpc watchdog violation
Problemer oppstår kun ved avspilling av musikk over USB fra Mcintosh C2500 preamp.... har prøvd med 3 PC`er så 99% sannsynlig at den driveren skaper problemer.
Før jeg ruller tilbake til Win7 tenkte jeg å høre om noen har samme problemet og ev har klart å fixe dette?
Typisk situasjon der Microsoft og Mcintosh arrogant bare peker på hverandre. Mcintosh claimer at USB driveren støtter win 10
Du trenger ikke å bruke den driveren i Windows 10. Windows 10 har støttet usb audio 2.0 uten ekstra drivere en stund nå.

I manualen til c2500 er tom. Windows XP nevnt. Om driveren går såpass langt tilbake i tid, så er det ikke helt overrraskende at du får problemer. Om jeg skulle valgt side, ville jeg holdt med Microsoft her, men uansett blir det irrelevant siden Windows 10 støtter preampen din uten ekstra drivere.
Avinstaller driverne til Mcintosh og reboot. Sørg også for at preampen kjører siste firmware.
 
Topp Bunn