Donald Fagen - Morph the cat på vinyl

T

theStig

Gjest
Dobbel 180-grams utgivelse kom meg i hende her nå. Oh yes... ;D
Jeg har CD'en fra før, og den er ikke direkte dårlig heller... Men - her har man vært heldig/flink med vinyl-utgaven. Heldigvis er det gjort en egen master for vinyl-utgaven, noe som dessverre ikke er så vanlig (f.eks siste J.J. Cale/Eric Clapton der samme master er brukt, og LP'en er dårligere enn CD'en). Det som overrasker er at det er - om mulig - enda mer bass på LP'en enn på CD'en. Jeg har aldri noensinne hørt en LP med så mye bass! Rillene ligner mer enn 78-plate enn en LP, hvis dere skjønner. Eneste negative er prisen... 400 spenn. Jaja... det er billig morro egentlig.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg har bare CD'en, angrer litt på at jeg ikke kjøpte vinylen istedet. Men grunnen til dette svaret er; hvordan i alle dager greier du å få gitt kr.400,- for denne? :D

http://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=WEALP49975

Om man bestiller noen skiver fra Elusive når de har slik 10%-sak (som de har veldig ofte) så kommer den på drøyt 200,- + frakt som er 20-30kr/stk på en liten ordre, og moms iht deklarert verdi.

Mvh Vidar P

T

theStig

Gjest
Det var 399,- da.. ikke 400.. hehe. Det er hva Big Dipper tar.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det var 399,- da.. ikke 400.. hehe. Det er hva Big Dipper tar.
Aiai, det var drøyt! Men plata er fin den, litt mer Steely Dan enn tidligere DF soloer kanskje?

Mvh Vidar P

T

theStig

Gjest
Jeg kommer nok ikke til å kjøpe MYE vinyl til 400 spenn nei... men denne "måtte" jeg ha.

Musikken er litt mer i Steely Dan leiren ja, faktisk bedre enn SD sitt siste verk "Everything must go" synes jeg.

Av de nyere SD platene (både som band og gutta hver for seg) så står "Two against nature" høyst hos meg.

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
497
Torget vurderinger
14
Hei Vidar P.

Er det greit å handle fra elusivedisc? Hvordan er det med tollen om ein kjøper 4-5 lp,er islengen?

Mvh

Jeg har bare CD'en, angrer litt på at jeg ikke kjøpte vinylen istedet. Men grunnen til dette svaret er; hvordan i alle dager greier du å få gitt kr.400,- for denne?  :D

http://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=WEALP49975

Om man bestiller noen skiver fra Elusive når de har slik 10%-sak (som de har veldig ofte) så kommer den på drøyt 200,- + frakt som er 20-30kr/stk på en liten ordre, og moms iht deklarert verdi.

Mvh Vidar P

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hei Vidar P.

Er det greit å handle fra elusivedisc? Hvordan er det med tollen om ein kjøper 4-5 lp,er islengen?

Mvh
Jeg har handlet fra ElusiveDisc i minst 10-12 år jeg.. alltid hatt topp service, oppfølging og kvalitet.
Det er ikke toll på disse platene, men MVA. Den kalkuleres i Norge iht deklarert verdi, som ved alle kjøp fra utlandet.

Mvh Vidar P

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
497
Torget vurderinger
14
Fekk nett Donald Fagen-Morph the Cat på vinyl i lag med 4 andre lp,er fra elusiv disc og fik rekning på 300kr for forenklet tollbehandling.
Stemmer dette?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Herre jeremias; det spørs da på kjøpesummen det da.. det kan du da regne deg frem til selv. 25% mva på kjøpesum + tollgebyr...

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
497
Torget vurderinger
14
Det stemmer ja,men det eg meinte var at dei trekte av
tax i usa.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det er ikke tax på veil priser i USA. Alle priser i USA er oppgitt uten tax, fordi denne varierer fra stat til stat.

Dessuten så er det uansett ikke norske fortollingssteder som trekker fra utenlandsk avgift; det gjøres evt av selger, og deklarert verdi er den eneste verdi norske fortollingssteder forholder seg til.

Mvh Vidar P

T

tjn

Gjest
Det er som Vidar sier her deklarert verdi som er viktig, så hvilken verdi som er på pakken er det som gjelder, noen er behjelpelige med verdien for å si det slik, bare vær oppmerksom på at pakken blir forsikret for den samme verdien så hvis noe skjer så er det de pengene du får igjen. Har handlet plater fra Elusive, AS og MD i ihvertfall 15 år og det har ALDRI hendt at pakkene har forsvunnet/vært skadet.

newbreed

Fersking
Ble medlem
14.04.2007
Antall liker
0
Steely Dan og Donald fagen er jo selve definisjonen på perfeksjonisme og lydkvalitet i særklasse. De har jo alltid brukt medmusikanter som er enere på sitt område. Hør bare på albumet 'Aja' - fantastisk! Eller f.eks Kamarikad med DF.
Kjøpte forresten min første Cd: 'The Nightfly' Med Fagen før jeg hadde skaffet meg CD spilller, fordi den lokale platesjappa ikke hadde den på vinyl. Ikke mange dager ettepå kjøpte jeg en Phillips CD 732 (snakker midten av 80-tallet), og det ble en 'ut av kroppen' opplevelse for å bruke en velbrukt floskel !
Har kjøpt billett til Steely Dan konserten torsdag den 19 juli på Moldejazz og gleder meg til et gjenhør med et av mine absolutt favorittband noensinne.
Når det gjelder vinyl, har jeg ikke greid å skaffe meg et eksemplar enda, men jeg har Cd'n og den blir bare bedre og bedre for hver gjennomlyttning.
Mvh Atle fra Molde

Ramses

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2007
Antall liker
22
Donald Fagens andre soloplate "Kamakiriad" er et undervurdert
album. Jeg har iallefall stort utbytte av musikken på plata.
Umiskjennelig Fagen.

19 Juli er avsatt til dobbeltkonsert (Steely Dan/Elvis Costello) i
rosenes by.

newbreed

Fersking
Ble medlem
14.04.2007
Antall liker
0
Enig så enig! Kamikariad Cd'n er bare topp. Platen forteller egentlig en hel historie fra første spor til siste. En temaplate med andre ord, legg merke til tekstene.
Og selvfølgelig med Steely Dan/Donald Fagens utpregede sans for detaljer.
Mvh.
Atle Husby
Kleive

High_def

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.04.2005
Antall liker
5
Sted
Oslo
Dette er en konsert som er obligatorisk ja. Gleder meg som en unge!

Er enig i at vinylutgaven av morph er en skjeldent vellykket sak. Men den krever endel av anlegget...

The Nightfly er også nevnt. Ser det er litt skepsis til MoFi her, men når det gjelder The Nightfly er deres utgave en fantastisk gave til ørene. Har du vinylspiller er det en av mine stooore anbefalinger.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Dette er en konsert som er obligatorisk ja. Gleder meg som en unge!

Er enig i at vinylutgaven av morph er en skjeldent vellykket sak. Men den krever endel av anlegget...

The Nightfly er også nevnt. Ser det er litt skepsis til MoFi her, men når det gjelder The Nightfly er deres utgave en fantastisk gave til ørene. Har du vinylspiller er det en av mine stooore anbefalinger.
Det er litt skepsis til endel fra MoFi også fra min side; noen av de har (en eller annen plass i masteringprosessen) oppnådd bedre detaljering og renhet, men mystisk nok mistet PR&T og musikalsk flyt. Imo.

Når det så er sagt; jeg kjøpte The Nightfly da den kom ut på original vinyl; hørte den her om dagen, og den låter så veldig bra at det neppe vil være nedtur for noen med en god platespiller :)

Uansett; kanskje blir det tid til en tur innom Kristiansund når du/dere allikevel først er i Molde da? Bare en time å kjøre vet du... :)

Mvh Vidar P

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.997
Når det så er sagt; jeg kjøpte The Nightfly da den kom ut på original vinyl; hørte den her om dagen, og den låter så veldig bra at det neppe vil være nedtur for noen med en god platespiller :)
Også denne er en av de tidlige digitalinnspillinger fra begynnelsen av 80-tallet, som på et merkverdig vis (og mot alle odds) låter temmelig så analogt. Og mange mener at skylda for dette har Mitsubishi X-80 maskina som kjører ren klassa A i 16 bit/ 50,4 kHz. ;)

newbreed

Fersking
Ble medlem
14.04.2007
Antall liker
0
The Nightfly har jeg både på original vinyl og på CD, men jeg har nok ikke en tilstrekkelig god nok pick-up til å ta ut det aller beste fra kvalitetsvinyl. Du har nok rett med hensyn til digital mixa lyd fra tidlig 80-tall. Hvis noen kjenner til Dave Grusin's 'Mountain Dance' på tykk JVC vinyl, snakker vi her om krem lyd av beste merke. Den er innspilt digitalt og her snakker vi også 80 tall (+- 5år). D G's M D utgave på cd har en helt annen kvalitet (dårligere), sikkert mye på grunn av loudness h****** og grusom komprimering tror jeg. Dessuten er coveret på Cd'n helt grusom, da er designen på den japanskpressa JVC skiva 110% bedre.

Mvh.
Atle H
Kleive

Topp Bunn