Dommerne i VM

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Antall liker
730
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Dommerne i dette Vm i fotball er kanskje et tema som kanskje ikke debatteres mye utenom i kampens hete. Men at dømminga under denne vm har vært kolosalt skandalløst. Det skjer i kamp etter kamp. Avgjørende avgjørelser blir dømt mot den nasjonen som har minst "ansenitet de siste 20 åra. Eksempel fra Tyskland England viser dette tydelig. Alle så det var mål og at ballen var innenfor, men ikke dommerne.
Er dommerne kjøpt og betalt? Tja! Fifa har vel en uoffisiell ranking om VM resultater. Jaja, jeg er glad Norge ike var med.

England taper denne gangen og blir offer for en mystisk konspirasjon blandt dommerne....... ;D

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
313
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Kan ikke skjønne at det må bli videodømming etter dette.
Det er tragisk at elendige dommere skal avgjøre kampene

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
De blir videodømming neste vm, og INGEN vuvuzelaer...

Vuvuzelaen avgjorde nok 50% av den første ukas kamper...
Men, that's life, nå tror jeg man mer eller mindre ignorerer dem...

Jeg synes at vuvuzelaene stjal en 70 - 80 prosent av nerven i dette vm... tragisk, og helt sant!!
Man hører ikke de små "detaljene" ... det er brutalt.

Arrangeringen må være den dårligste siden 50 tallet, alt tatt i betraktning. Dette er helt ... amatørmessig arrangert synes jeg. Det er regelrett tyveri av penger som skulle gått til lønn til diverse folk og så dreper man dem som klager.
Og i full dekning, og dagen etter nevner man det ikke mer i media. Det er kvalmene sykt nivå på moralen... FYTTIKATTA!
Det er bortimot ikke ett VM verdig... det er rett og slett fatalt...

Jeg har sagt det før og jeg MENER det: Dette er en gave til Nelson Mandela, og IKKE NOE ANNET!!!

mvh

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Imperial skrev:
De blir videodømming neste vm,

og det er faen meg på tide.
helt uforståelig at videodømming for mål, straffer og tvilsomme offsidesituasjoner ikke er tatt i bruk for mange, mange år siden.

man bruker jo video og fjerdedommer til å ta vold og usportsligheter.

F

fjellvåk

Gjest
Synes dømminga i VM sånn jevnt over har vært bra jeg, at de mister noe av og til er helt naturlig. Tenker tilbake på andre VM med forferdelse når det gjelder dømming. Videodømming for å se om ballen har vært inne høres fornuftig ut.

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Antall liker
730
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Jeg er litt skeptisk til videodømming fordi det svekker dommeren som autoritet. Men det må være mulig å legge inn protest på avgjørende avgjørelser i fotball. Håndball har liknende regler om protest, som ledet til OL gull for Norge. En slags liknende protest burde vert lov å levere inn etter at en omgang er slutt, eler under kampen. Dommerne kan se situasjonen på video og eventuelt forandre en avgjørelse. Man kan begrense dette til bare å omhandle annuleringer av mål.
Men som vi alle vet, fotball kan være meget urettferdig.

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Merkelig at det ikke er innført mållinje dommere slik det er gjort i europaligaen, de bruker jo gjerne å innføre slikt under vm.

Ellers har vel dømmingen vært fra det katastrofale til det glimrende som vanlig.

Kan si hva man vil, men dømmingen vil alltid være en del av fotballen som skaper debatt og engasjement på god og vondt, selvfølgelig mest på vondt.

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Ja ja, de fleste amatør dommere skulle vel klart å tatt enkelte avgjørelser bedre....

Synd når dommeravgjørelser får så mye å si da

Topp Bunn