Dobbeltspor i iTunes

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.740
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Nå har jeg akkurat importert Pink Floyd's hhv Dark Side Of The Moon 20th Anniversary Edition og
Wish You Were Here remastered. I begge tilfelle la låtene seg i mappene som ble opprettet da de "ordinære" versjonene ble importert, slik at det nå ligger dobbelt opp av hver enkelt låt. I DSOTM ble det ytterligere forvirring fordi spor 1 ikke er likt i de to versjonene. Jeg endte opp med å slette de "gamle" sporene. Det er i og for seg greit, men det hadde vært greit å ha originalversjonene tilgjengelig også, for enkelt å kunne sammenligne lyden med de nye versjonene.
Kan man på en enkel måte sørge for, før man importerer den nye versjonen, at denne legger seg et annet sted enn originalversjonen?

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
60
Steinar_Lund skrev:
Nå har jeg akkurat importert Pink Floyd's hhv Dark Side Of The Moon 20th Anniversary Edition og
Wish You Were Here remastered. I begge tilfelle la låtene seg i mappene som ble opprettet da de "ordinære" versjonene ble importert, slik at det nå ligger dobbelt opp av hver enkelt låt. I DSOTM ble det ytterligere forvirring fordi spor 1 ikke er likt i de to versjonene. Jeg endte opp med å slette de "gamle" sporene. Det er i og for seg greit, men det hadde vært greit å ha originalversjonene tilgjengelig også, for enkelt å kunne sammenligne lyden med de nye versjonene.
Kan man på en enkel måte sørge for, før man importerer den nye versjonen, at denne legger seg et annet sted enn originalversjonen?
Bruk "smartmapper" og sorter etter albumnavn.

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Tenker du på mappestruktur eller iTunes? Det har jo egentlig ingen betydning hvor musikken ligger om det bare kommer klart frem i iTunes. Du kan også forandre taginfoen før du trykker importer og selvfølgelig etterpå om du ønsker det.

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
12.502
Sted
Trondheim
Gi dem forskjellige navn. Kall f.eks. originalen for "Dark side of the moon (original)" og den andre for "Dark side of the moom (20th anniversary)". Dette kan gjøres ved import eller etter at de er importert. Bare marker de du vil ha samlet, trykk Cmd-I (eller Ctrl-I på Windows) og skriv inn det nye navnet i info-viduet som dukker opp. Så gjør iTunes resten.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.740
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Mitt problem var at det feks under Wish you were here la seg dobbelt i iTunes, slik at når jeg skulle spille av, var det 2x låt 1, 2 3 osv. Men nå har jeg fått ordnet det. Takk for hjelpen!

Topp Bunn