"DJ Friendly" legges ned

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Antall liker
16.035
Sted
Sørlandet
Sammen med spillelisten til P3 så er avgjørelsen om å sparke Erik Eriksson noe av dummeste Mats Borch Bugge har gjort så langt. DJ Friendly var det eneste programmet på P3 som gjorde at jeg lyttet til den kanalen. Målgruppen til P3 er 15 til 29 år... det er nok forklaringen.

Mvh
BB

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.900
Torget vurderinger
4
Forandring for forandringens egen skyld er pinlig dårlig argument.

Redaksjonelle musikkprogrammer er de senere årene stadig marginalisert i NRK til fordel for formaterte spillelister.
For min del blir da også NRK stadig mer marginalisert.

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
517
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
En ting skal de ha, de er iallfall konsekvente i jakten på å lage en mest mulig ræva kanal.

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Antall liker
2.245
Torget vurderinger
2
Nå er ikke dette musikk jeg hører på, men og legge ned ett så populært program gjennom 18 år er uforståelig. Håper lytterne følger ham videre på veien med podkast/annen radio stasjon.

Midas

Bransjeaktør
Ble medlem
07.01.2015
Antall liker
772
Sted
Stavangerområdet
Å, dette er triste nyheter. Jeg har alltid vært mer eller mindre fast lytter og tar dette med stor sorg. Electronica er en stor jungel med mye søppel, og DJ Friendly klarte å sette samme mikser som fikk frem godfoten hos meg og min kone med mange anledninger. At P3 gjør dette nå for "å fornye seg" gjør at jeg blir enda mer distansiert fra kanalens innhold. Jeg var en gang en fast lytter til P3s mange program og gode musikk, men det de formidler nå har jeg lite til felles med. Å ta bort DJ Friendly, blir spikeren i kista for P3 for min del.

Og mP3 er på ingen måte det samme som DJ Friendly. Jeg er ikke noe spesielt keen på musikken mP3 spiller, og den er helt annerledes enn den DJ Friendly fronter.

Hmm, jeg tror jeg skal droppe Erik Eriksson en støtteepost...

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Antall liker
5.935
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Hører tidvis på P3 på morgenen/dagtid på jobb - og programlederne der... At noen orker å hører på de er for meg en gåte. P3 hadde engang noen gode musikk programmer, men vet ikke om noen som er igjen. Men jeg er også noen (få) år målgruppen ser jeg over her, uten at jeg tror det har noen betydning..

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
DJ Friendly er det eneste P3-programmet kona og jeg har hørt på de seneste årene.

Men - som snart pensjonister begge to, er vi vel ikke inkludert i P3's fremtidssatsning.

Det blir garantert ikke noe P3-lytting for noen av oss etter dette. Vi kommer til å savne DJ Friendly.

Brummund

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.11.2007
Antall liker
325
Sted
Fredrikstad
P3 er dødt. Jeg er nysgjerrig på ny musikk, og liker det meste, men P3 er nå helt uaktuelt. Det blir å parkere seg på P2; jeg hører heller på en reportasje om transkjønnede i Langtvekkistan enn programledere som ikke kan snakke rent og spiller dritt.

Jorgen1

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.02.2014
Antall liker
155
Veldig enig med folk her. DJ Friendly har vært en bra radiovenn i mange år selv om ikke det har vært noe fast innslag. Kjæresten og kona (samme) hører ofte P3 i bilen og når kjører til jobb skifter jeg til P2 fordi jeg blir skuffet over hvor morsomme de til enhver tid må prøve å være. Det er masmasmas.

Ser noen sier at han har spilleliste på Spotify, men ikke på Tidal?? Lette litt i går og fant ikke noe.

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.730
Sted
Hus
Trist at de legger DJ Friendly. Mye bra ambient/chill der. For en del år siden ble også DJ Dust lagt ned. Spilte masser av rå funk fra særlig 70 tallet. Angrer på at jeg aldri noterte ned hva som ble spilt den gangen. De legger ned det som er bra ja :(

vega jon

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2011
Antall liker
1.231
Sted
bærum
Torget vurderinger
3
håper han kommer sterkere tilbake selvstendig uten nrk i ryggen så vi kan høre på dj friendly hele dagen og natta:)
jeg liker og ligge i senge og lytte på frindley.
tipper det er mange som gjør.

Topp Bunn