Disse så kjekke ut

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Genesis er jo videreføringen av de opprinnelige Infinityhøyttalerne, som jo i dag bare er en svak, svak skygge av hva dem en gang var.
Konstruktøren er den samme, Arnie Nudell, Infinitys grunnlegger. Feteste høyttalerne jeg vet om. Mo i knærne er bare fornavnet.

Sjekk denne videreutviklingen av Infinity reference standard:

T

timc

Gjest
En av mine drømmehøyttalere! :) Bare synd prisen også er i drømmeland.

Mvh

T

timc

Gjest
Har en kompiss som var i New York og hørte dem på en hifisjappe der. De ble brukt sammen med 4x ML33 og ML reference kilde og pre. Desidert beste han hadde hørt. Bør legges til at han det er snakk om er kritisk, og har prøvd ganske mye.

Mvh

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
158
Jepp. Sikkert en eldre variant. Det var i Nice i -98 og jeg hadde ikke så mange hifi - år på baken. Det ble spilt fra "the division bell", en plate jeg hadde hørt mye. Trodde ikke mine egne ører. Satt helt fjetret et stykke bak en søkkrik franskmann som hadde bedt om demo. Det var min største hifi opplevelse til nå. Wadia front og jadis monoblokker.

T

timc

Gjest
Når vi er inne på galskap. Er det noen som har hørt høyttalerne til Wisdom Audio?

Mvh

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Det nærmeste jeg selv kommer var en demonstrasjon av en av de litt mindre modellene fra Infinity. Husker ikke hva den het, men den var også todelt, med bass-søyle og linjekilder i mellomtone og diskant, plassert på en svært bred, åpen baffel. Bra lyd!

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Er det IRS Beta du sikter til?

Mvh
Nei, RS 1b heter dem visst.

Fant dette bildet av Infinity Reference standard. Massivt!

T

timc

Gjest
Soedal: Er det lillebror eller forgjengeren til Beta det der?

Får seriøst lyst på Genesis altså :)

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Det finnes faktisk minst 2 slike sett i Oslo og minst et sett i Sandefjord........... + at jeg ikke vet hvor Petter Sundt sitt sett tok veien.
Sundt ja, husker at han hadde Infinity Beta innfelt i kjøkkenskapene sine...

Har alltid lurt på hva han kunne ha i stua...

T

timc

Gjest
Bra annlegg, bra rom, bra stol....blir ikke bedre.

PS: Mener det står at det er Dali MS4 som er på gjestebesøk. Ble visst et kort ett.

Mvh

Topp Bunn