Diverse Diskopprydding på PC'en

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.741
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
I dag skulle jeg rutinemessig kjøre det innebygde programmet for diskopprydding på maskinen min - Windows 10.

Da fikk jeg vite at jeg kunne frigjøre opptil 3.99TB på C-driven, som på min maskin har en kapasitet på 1TB. Bør jeg da få tvilen i meg? Jeg turde ikke gjøre noe, og så lite som jeg kan om disse tingene tenkte jeg at jeg skulle høre med dere.

Er det noe skummelt her?

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
1.317
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Tror jeg vill restarter maskinen og gjort et nytt forsøk. Min rapporterte fornuftige verdier, men er litt usikker på om vi snakker om samme rutine.

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
2.593
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
6
Hvis du nylig har installert WIN 10 så blir det liggende igjen mye unødvendige filer, det kan være noe i den forbindelsen. Men uansett skru maskinen helt av og start den opp igjen før du gjør noe drastisk. Jeg for min del har fortsatt WIN 7 og det endrer jeg ikke på før jeg bygger ny maskin til neste år når Kaby-Lake prosessoren kommer. Jeg kjører diskopprydding i Windows hver kveld før jeg skrur av maskinen, det pleier å ta et halvt minutt. Hvis du aldri skrur av maskinen blir saken noe annerledes.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.741
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Det er en god stund siden jeg installerte Windows 10 og dette er første gang jeg har opplevd noe slikt.
Uansett, jeg restartet maskinen, og da forsvant alle disse hersens terrabytene.

Takk for gode råd! :D

Topp Bunn