Direktegraverte livekonserter - Vinyl!

V

vredensgnag

Gjest
Fikk tips om at Stones Throw records i LA driver og direktegraverer livekonserter. Hittil fem utgivelser og begrenset antall pressinger. Prisen er mer enn sympatisk og utgivelsene superenkle, papp med potettrykk og white labels. Side 1 og 2 skrevet for hånd i deadwax.

Kom i hus og ble straks avspilt. Det første jeg merker, når jeg kjører platebørsten over, er at hårene i denne holder seg fast i rillene mer enn vanlig. Vinylen er helt tyst. "Er ikke nålen nedi, tro?"

Jo, det er den, for brått kommer sound check, eller intro, eller en stemme så livaktig at man skvetter.

Anbefales. Jeg kjøpte fire av fem, og vil følge utgivelsene fremover. Dette er live, med publikum og sylgod gjengivelse.

Lytter til denne nå, link til de øvrige nederst. Betaling og forsendelse gikk problemfritt.
(Musikalsk av varierende kvalitet, men med en flott tilstedeværelse, og tidvis instrumentgjengivelse som gjør at man ønsker teknikken ble brukt på kun akustiske instrumenter. Men jeg nyter det jeg hører.)

Direct to Disc #3: Dam-Funk, Steve Arrington, Los Angeles August 19 | Stones Throw Records

Sist redigert:
Topp Bunn