Vel det er ikke min største bekymring, loudness er vel ikke noe problem på vinyl, problemet er tilgjengelighet.rocknrolla skrev:Og ikke minst er de "re-masterd" ?
Roberth skrev:Vel det er ikke min største bekymring, loudness er vel ikke noe problem på vinyl, problemet er tilgjengelighet.rocknrolla skrev:Og ikke minst er de "re-masterd" ?
www.musicstack.comRoberth skrev:Vel det er ikke min største bekymring, loudness er vel ikke noe problem på vinyl, problemet er tilgjengelighet.rocknrolla skrev:Og ikke minst er de "re-masterd" ?
Ja, men hjelper lite når jeg ikke får tak i dem lengre :'(digiman skrev:Roberth skrev:Vel det er ikke min største bekymring, loudness er vel ikke noe problem på vinyl, problemet er tilgjengelighet.rocknrolla skrev:Og ikke minst er de "re-masterd" ?
Nja! Ikke alltid. I noen tilfeller bruker de samme master på CD og vinyl og da er ofte loundness et problem. Jeg har de originale og remastered ny utgivelsene til Dire Straits på vinyl og de eldre er mere dynamiske, særlig Love over Gold er mye bedre på original Vertigo utgivelse, men de nye er ellers helt ok utgivelser. Låter litt varmere, men er litt mere rund i kantene imo![]()
Du gjør jo det. På www.musicstack.comRoberth skrev:Ja, men hjelper lite når jeg ikke får tak i dem lengre :'(digiman skrev:Roberth skrev:Vel det er ikke min største bekymring, loudness er vel ikke noe problem på vinyl, problemet er tilgjengelighet.rocknrolla skrev:Og ikke minst er de "re-masterd" ?
Nja! Ikke alltid. I noen tilfeller bruker de samme master på CD og vinyl og da er ofte loundness et problem. Jeg har de originale og remastered ny utgivelsene til Dire Straits på vinyl og de eldre er mere dynamiske, særlig Love over Gold er mye bedre på original Vertigo utgivelse, men de nye er ellers helt ok utgivelser. Låter litt varmere, men er litt mere rund i kantene imo![]()
Og om jeg forstår hjemmesiden/nettbutikken rett, så kan de bestille de øvrige titlene...eller?digiman skrev:Big Dipper hadde Brothers in Arms inne på vinyl når jeg var der for ca 1 uke siden.