Dire straits på vinyl *sukk*

Roberth

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2010
Antall liker
292
Torget vurderinger
20
Hei

I fjor kom det nye pressinger av dire straits albumene, og nå finner jeg bare brothers in arms og communique.

Noen som vet av en nettbutikk som har de andre albumene på lager?

Roberth

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2010
Antall liker
292
Torget vurderinger
20
rocknrolla skrev:
Og ikke minst er de "re-masterd" ?
Vel det er ikke min største bekymring, loudness er vel ikke noe problem på vinyl, problemet er tilgjengelighet.

S

Stereo_Mono

Gjest
Roberth skrev:
rocknrolla skrev:
Vel det er ikke min største bekymring, loudness er vel ikke noe problem på vinyl, problemet er tilgjengelighet.

Nja! Ikke alltid. I noen tilfeller bruker de samme master på CD og vinyl og da er ofte loundness et problem. Jeg har de originale og remastered ny utgivelsene til Dire Straits på vinyl og de eldre er mere dynamiske, særlig Love over Gold er mye bedre på original Vertigo utgivelse, men de nye er ellers helt ok utgivelser. Låter litt varmere, men er litt mere rund i kantene imo :)

Roberth

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2010
Antall liker
292
Torget vurderinger
20
digiman skrev:
Roberth skrev:
rocknrolla skrev:

Nja! Ikke alltid. I noen tilfeller bruker de samme master på CD og vinyl og da er ofte loundness et problem. Jeg har de originale og remastered ny utgivelsene til Dire Straits på vinyl og de eldre er mere dynamiske, særlig Love over Gold er mye bedre på original Vertigo utgivelse, men de nye er ellers helt ok utgivelser. Låter litt varmere, men er litt mere rund i kantene imo :)
Ja, men hjelper lite når jeg ikke får tak i dem lengre :'(

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.319
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Roberth skrev:
digiman skrev:
Roberth skrev:
rocknrolla skrev:

Ja, men hjelper lite når jeg ikke får tak i dem lengre :'(
Du gjør jo det. På www.musicstack.com

..Og hvis det mot all formodning skulle feile, har du www.discogs.com i reserve.

S

Stereo_Mono

Gjest
Big Dipper hadde Brothers in Arms inne på vinyl når jeg var der for ca 1 uke siden.

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
21.746
Sted
Oslo
Torget vurderinger
15
digiman skrev:
Big Dipper hadde Brothers in Arms inne på vinyl når jeg var der for ca 1 uke siden.
Og om jeg forstår hjemmesiden/nettbutikken rett, så kan de bestille de øvrige titlene...eller?

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.917
Sted
Hus
På 80 tallet ble et utgitt noen half speed utgaver av de første Dire Straits, og det kan lønne seg å se på de japanske pressingene fra 70 og tidlig 80 tall også på bayen i junaiten. Har selv alle sammen på Uk/ tysk førstepress, og de lyder meget godt. Har også flere på japansk førstepress, og de har de samme matrixnummere som Uk/ tyske presser fra samme periode, men vinylen har en bedre kvalitet enn den europeiske. :)

rocknrolla

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.09.2009
Antall liker
28
Sted
Florø
Torget vurderinger
1
Hvilke som ble solgt i Norge på slutten av 70 og 80 tallet?

Topp Bunn