Din kuleste Iphone App

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Etter å ha skydd og unngaått alt alt ved Apple ble jeg påtvunget en Iphone.
Faktiks en kul sak selv om telefonfunksjonene og SMS funksjonen er milevidt bak min 10m år gamle Nokia!!

Men appene er kule.
Min favoritt er Skysafari . Uten tvil. Når du står der i vinternatten og ser opp på himmelen er det artig å kunnen identifisere fler stjernetegn enn Karlsvogna og Orion. Hva er stjerner og hva er planeter og hvor er Tvillingene.. Skysafari Lite gir deg svaret....

C

Cyber

Gjest
Ja, jeg likte også Appene den tiden jeg hadde den men 4900,- for en tlf som er tungvindt å skrive SMS på og det tar lang tid å ringe med samt stor og tung i lomma med kort batteritid, men takker meg til den gamle nokiaen... Hadde den kostet 2000,- så....

Likte flere apper, nettbanken og den til å styre squeezebox med..

Audiodidakt

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2004
Antall liker
628
Torget vurderinger
6
Synes Iphone4 er ok jeg, men enig at tastaturet er litt smått...

Min mest brukte app er "Altibox"-appen; lar meg styre PVR'en fra hvor som helst, dvs. sett programmer på opptak osv. Funker som bare juling

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.164
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Det må være Runkeeper appen. Holder meg informert når jeg trener. Viser på kartet hvor jeg har løpt, avstand, gjennomsnittshastighet, kaloriteller, rekorder osv osv. Kombinerer den med Spotify. Blir avbrutt hvert 5 minutt med statusoppdatering på hastighet og tilbakelagt avstand.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Jeg digger også Runkeeper. Ellers er liker jeg Autostitch som lager panoramabilder så enkelt som det går an.

Det er jo appene og appstore som "gjør" iphone. Nokia er jo direkte tilbakestående som smartphone og de Androidtelefonene jeg har sett har virket simple i forhold til iphone 4.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.566
Torget vurderinger
24
Pumpehagle-ladelyd under horisontal bevegelse.

N

nb

Gjest
pengesluk skrev:
Pumpehagle-ladalyd under horisontal bevegelse.
Kompis av meg viste meg den da han skulle vise sine mest ubrukelige apps. Han hadde også en fin en med et roterende sagblad man kunne stoppe ved å ta på det.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.566
Torget vurderinger
24
Er det noe rart mannfolk løper og kjøper..??

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.728
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Kostar innvistering, vurderingssak.. Ble 2x så dyrt da jeg kjøpte 2, en til meg og en til frua. Kostbart, men når man er adskilt av store avstander og har en liten baby, er Apple's egen FACETIME er unikt. Når man ser reaksjonen til junior når han ser/hører pappen sin.. priceless.
Har forøvrig testet alternativ som Skype sin videochat.. Tragisk i forhold.. minner om web-msn-chat over ISDN modem. Når du switcher fra vanlig samtale og starter facetime blir lydkvaliteten helt sykt bra i forhold til "ordinær mobil tale". Markant overgang... Minimalt med lagging i bilde, lyd og bilde er i sync(!)... morro morro.

Ellers, har og bruker(faktisk) flere av de beste bilde og videoappsene. Styre boxee box mediasernteret, spore pakker raskt og enkelt, mye bra spill.

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
713
Torget vurderinger
1
Har Kronespillet HD på iPad, usannsynlig nostalgisk. Førsteversjonen uten HD er vel kanskje laget for iPhone.

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.728
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
World Lens og KRspillet er begge geniale på hver sin måte :)

Litt 1/2 on topic; kan jeg anbefale følgende som "kjekt å ha" på iPhone brukere:(gratis)
Matprat
Google Earth
Togtider
AvinorFlights
yr.no
Gulesider + 1881 + 180.no
Sporing (posten)
IMDB
iWiki
Prisjakt
iTranslate

Av betalvare anbefales; VG TVguide, Delivery Status, Hipstamtic, iMovie og Angry Birds & Slice it selvsagt :p

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.07.2003
Antall liker
6
Ipod touch med få apps, men to setter jeg pris på:

BJCPstyles: Beer Judge Certification Program med oversikt over en av de vanligste inndelingene og beskrivelsene av ulike øltyper.
Lexiphanes: gresk-engelsk ordbok, med Liddell, Scott og Jones’ 1500 sider og Autenrieths homeriske leksikon.

Nåvel, den siste er kanskje ikke helt i trådtittelens ånd.

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Utvilsomt Find iphone! Funker utrolig bra! En kan finne telefonen på kartet.
Spille en lyd i telefonen om du har forlagt den(selv om den står på lydløs) du kan skrive en meld på skjermen,til ev.den som har tatt den. Du kan slette alt innhold på den.( for så å laste det tilbake på tlf neste gang du kobler til itunes,hvis du finner den igjen)
Og det er nå gratis..tidligere ca 500kr

V

vredensgnag

Gjest
Shakespeare (samlede verker, gratis, enkle søkefunksjoner; finnes også i en kjøpeversjon).

Men RedLaser er grei å ha på tur.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.164
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Har en squezeebox radio og har hatt en favorittstasjon i en lengre periode, Jazzfm fra UK. Fantastisk mye god musikk. De annonserte sin app på radioen i dag. Anbefales på det sterkeste.
Er på hyttetur nå og har tatt med min Geneva small og satt i Iphonen og hører på flott jazz "as we speak"

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.016
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1

Lynvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2010
Antall liker
302
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Navigon navigasjonsapp.
Koster noen hundringser, men kombinert med Tomtom bilholder med innebygget GPS forsterker og handsfree er super.

Nye kart lastes ned og oppdateres gratis.
Fullverdig bilnavigasjon jeg ikke klarer meg uten

God påske!

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.016
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Sikkert ikke like kul for alle, men har chess.com-appen og den går "pling" hver gang en motstander gjør et trekk. Mao kul om man liker sjakk.

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.544
Torget vurderinger
1
Har HTC Desire Z med Android. Er meget godt fornøyd, spesielt pga "ekte" tastatur.

Det finnes flere apper for måling og analysering av lydtrykk, RT60, frekvensspektrum, etc
Noen som har prøvd disse?

Virker fristende men hvordan kan slikt bli etterrettelig når det går via telefonens mikrofon? En mobiltelefonmikrofon må vel være noe av det mest upresise som finnes?

Link: https://market.android.com/details?id=radonsoft.net.rtapro&feature=related_apps

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
11.763
Torget vurderinger
10
Hifi og musikkrelaterte apps:

SONOS: faktisk bedre enn de dyre originalfjernkontrollene som jeg har 4 stk av :p
Spotify: abbonnerer primært på premium da det går gjennom SONOS
Shazam: finner ut hva låta heter, funker ikke på sær musikk naturlig nok
OhmEE: fargekoder på motstander
iRadio: en drøss med internettradiostasjoner
Audio Kit: spl, spectrum analyzer, scope og tonegenerator, skuffet over at den ikke kjører sveip (kanskje det er jeg som ikke har skjønt alle funksjonene enda?) :(
EQu: svært bra og avansert equalizer som overstyrer ipoden
Taptalk: web forum interface, her kommer jeg lynraskt inn på diyadio.com

ellers er Kviddevitt fin, oversikt over fugler med lyder og det hele ;D

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.533
Torget vurderinger
12
Det må vel bli FIA sin F1 applikasjon. Ikke kul, men bra.

slarssen

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2003
Antall liker
13
Min siste telefon-app som jeg har blitt glad i er 'Telefonterror'. Viser når det ringer selgere/markedsundersøkelser.

Bruker tidvis mye 'Electronic Engineering Pocket App' som er ypperlig kilde til masse små kalkiser innen elektronikk.

Videre er jo 'Viber' en Skype-liknende app som er litt lettere å bruke synes jeg. Gratis WiFi telefon og SMS tjeneste. Topp lydkvalitet i forhold til vanlig telefon.

Ellers så er jo eBay appen gulle god, samt Filmweb for kino-oversikt, 'Lovecraft' gir masse gratis Lovecraft noveller, 'XE Currency' og Posten's Sporings app mye brukte.

- slarssen

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
713
Torget vurderinger
1
Squeezepad for squeezebox er topp :)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
børster støvet av en gammel tråd, mye har skjedd på over ett år. Om ikke "kuleste", ihvertfall praktisk og brukandes.

filmon.tv
2559-1-filmon-live-tv-hdi-anytime.jpg

tilgang til over 200 tv-kanaler, mye dritt, men likevel morsom. Horror/cult-kanaler, barnetv, film, men viktigst 13 britiske kanaler, realtime. Får endelig sett Jools Holland igjen.

Foreløpig er det ubegrenset og gratis på telefonen. Koster 15€ pr. mnd. å abonnere til Mac/PC. Har også en stor filmbank på nett med mye filmtrash i C-kategorien.

Watch live TV. If you like Hulu, TVCatchup and Zattoo for streaming movies you'll love Live TV on FilmOn.com

PS. Tråden burde strengt talt leggest til datahjørnet??

Sist redigert:

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Med en iPhone 4S eller new iPad kan man sikkert streame film fra denne appen rett fra enheten til en Apple TV? Men det er vel begredelig oppløsning kanskje?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Med en iPhone 4S eller new iPad kan man sikkert streame film fra denne appen rett fra enheten til en Apple TV? Men det er vel begredelig oppløsning kanskje?
Har vært inne på tanken, men besitter dessverre ikke AppleTV eller TV med HDMI :(
På farten med behov for avkobling føler jeg det funker fint. Har en mistanke om at tjenestene og kvaliteten som tilbys er i stadig forandring fra denne leverandøren. Blir spennende å se fremover, vil tro flere tilbydere av slike tjenestere i Europa vil komme fortløpende (?)

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.157
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
5

iPeng. Har så godt som sluttet å bruke Squeezebox Touch-fjernisen til å styre stereoen.
Tapatalk. Kunne godt tenkt meg at HFS3 var der også.
TecDoc. Glimrende database for dokumentasjon alle mulige standarddeler.
NSB. Finne togavganger og kjøpe billetter.
Yr. Hvilket sykkelvær meldes framover?

L

leser1

Gjest
Fungerer fint med New iPad > Apple TV 3.gen
Det fremkommer ikke om det er HD, men bildekvaliteten er overraskende bra på flere av kanalene.

Topp Bunn