Diffusor,absorbenter fra OFFECCT

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Så sant man ikke ønsker en EQ for å dra ned øverste frekvensområdet, så bør man generelt styr unna tynne absorbenter og holde seg til minimum 10 cm tykkelse (f.eks Rockfon Industrial).

BurntIsland

Æresmedlem
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
16.189
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
Jeg hadde mulighet til å prøve 8 stk Swell i heimen en stund. De virket bra, var ikke akkurat usynlige, men så nokså kule ut (enkelte andre syntes de var vanvittig stygge). Jeg tror ikke de passer i alle interiører.
Litt apropos kan jeg fortelle at jeg hadde noen signalkabler i prisklassen 15k pr meter i samme periode. Offectpanelene gav en lettere hørbar effekt, og de som høret de var også enstemmige i at de bidro mer positivt til lyden enn det kablene gjorde.
Jeg har også hatt positiv erfaring med noen relativt tynne lydplater fra Glava, så selv om Orso sikkert har rett i at tykkere plater rent prinsipielt gir bedre resultat, så er ikke tynnere utgaver uten effekt, og kan i enkelte tilfeller gjøre det du har behov for uten å "ruve" like mye..

Du betaler nok litt ekstra for designet med offect, og rockwool gir mye høyere effekt pr krone..

8

8x12_TOM

Gjest
10 cm platene til rockwool virker bedre og koster bare 1/10 ;D. Betaler 450 kr for 4 stk 60x120

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Antall liker
4.480
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
8x12_TOM skrev:
10 cm platene til rockwool virker bedre og koster bare 1/10 ;D. Betaler 450 kr for 4 stk 60x120
Hvor kjøper du disse til denne prisen? Leser ellers at folk betaler det dobbelte. Jeg planlegger å gjøre en større innsats i lytterommet mitt, og ser for meg at det blir en ganske stor haug plater som må kjøpes inn, derfor er jeg nødt til å være litt prisbevisst.

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Antall liker
14.008
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Jeg betalte mine hos Herføll i Moss og fikk fastlægen til å hente dem på lagret i Våler. Det sparer en 900 kroner på i frakt.

Men det må da gå an å få slike byggvarehus til å få dem sendt sammen med annet fra Rockwool, selv om det skulle ta litt lengre tid?

8

8x12_TOM

Gjest
AndersR skrev:
8x12_TOM skrev:
Hvor kjøper du disse til denne prisen? Leser ellers at folk betaler det dobbelte. Jeg planlegger å gjøre en større innsats i lytterommet mitt, og ser for meg at det blir en ganske stor haug plater som må kjøpes inn, derfor er jeg nødt til å være litt prisbevisst.
Levert på Byggmakker Holmestrand. Passer på levering sammen med andre varer for å spare frakt. Persjonen som har med proffkundene å gjøre er også litt musikk/hifi-gal, så det blir alltid hifipris på varer jeg bruker i hobbyen ;D

M

MPT

Gjest
Jeg har brukt tidligere 4 stk bak meg tidligere, ikke de mest effektive produktene lydmessig, syntes man betaler mye for design her.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Edit:
Viser seg at SuperChunk ikke demper helt opp i frekvens, men er laget som bassfeller. Da må man over på Hertz. De er litt i det tynneste laget IMO.

Svenske Sound of Science har noen som ser veldig bra ut. Velger du de i superchunk, så får du veldig god effekt. Velg et bilde og så kommer du inn på en side hvor du kan velge størrelse og prisen vil komme opp under.
http://sofsci.com/sv/gallery

Topp Bunn