Derek and the Dominos

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
625
Sted
Bergen
Hørte på P.I.L.S. nettopp og der var tema  Derek and the Dominos, en blues-rock supergruppe fra tidlig 70-tall.  De ga ut Layla albumet men ikke mer.  5 kutt ble spilt inn til neste album og et av dem er sist ut på sendingen som er noen uker tilgjengelig på nrk-nettradio.

http://nettradio.nrk.no/default.php?kanal=p1

Utrolig bra egentlig, synd de ødela seg selv, bedre enn Cream synes jeg.

Edit: linken går visst bare til p1 direktesending. Søk på P.I.L.S. og velg 25. mars.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
32.400
Torget vurderinger
30
Har dette dobbelt-albumet på vinyl. Kanskje på tide å ta det frem igjen. Hørte ellers radioprogrammet i bilen, dette går rett hjem hos meg.

Ramses

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2007
Antall liker
22
Derek & The Dominos ga ut to plater. "Layla And Other Assorted
Love Songs" er deres eneste studioplate. Det er en dobbelt-LP
og kom i 1970.
De ga også ut ei dobbel liveplate, "In Consert" i 1973.

Eric Clapton ønsket å satse på en solokarriere derfor ble hobby-
bandet Derek & The Dominos en kortlivet affære.

Jeg har selvfølgelig begge LP'ene, men den du må ha er "Layla..."
Mye deilig bluesmateriale på ei av '70åras virkelig gode plater.

O

OldBoy

Gjest
Prøv "The Layla Sessions, 20th Anniversary Edition".

Da får man med seg originalmusikken i "Layla and other assorted love songs" pluss outtakes og jams. Mye bedre enn bare "Layla and other....".

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
34.542
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Det er ikke bare en stjernegitarist på den skiva, der er 2! Den andre er Duane Allman, som bidrar med minst like mye godlyd, imho. En gudbenådet slidegitarist, som døde så altfor tidlig.
mvh

O

OldBoy

Gjest
Får man "Evil" på den?
Nei. Men det kan jo hende at min versjon av "The Layla Sessions, 20th Anniversary Edition" fra rundt 1990 ikke er helt oppdatert.

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Det er sjeldent at to gitarister supplerer eller komplementerer hverandre så godt som på denne platen.

Liker man denne platen, bør man jo ha med de første studioalbumene til The Allman Brothers Band og ikke minst liveplaten At Fillmore East hvor Duane Allman virkelig briljerer.

Topp Bunn