Denon receiver går i protect

CV-Erik

Fersking
Ble medlem
20.04.2009
Antall liker
0
Hei
Vet ikke helt om det er rett sted og legge denne tråden men..

Jeg har en Denon AVR2106 receiver.
Her om dagen spilte jeg litt høyt med den på et par CLSC10 i ca en halvtime. Så roet jeg ned og spilte på ganske lavt volum..
Plutselig begynner den og blinke rødt, og jeg går og skrur den av. Litt senere prøver jeg og skru den på igjen, men den begynner bare og blinke rødt..
Etter over 24timer så skjer dette fortsatt.. Jeg har dratt ut alle kabler bak osv, men det skjer fortsatt.
Noen som vet hva som har skjedd? Og hvordan det evt kan fikses?

Takker for hjelp!

Erik

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Det er i utgangspunktet nærliggende å tro at høytspillingen din har utløst varmesikringen. Da burde en lengre pause være løsningen. Når dette ikke hjelper, kan jeg ikke komme på annet enn at en del av disse receiverne - også Denon, tror jeg - har et kortslutningsvern på høyttalerutgangene. Slikt kortslutningsvern kan slå inn hvis en eller flere kabler har løsnet - ikke sannsynlig - eller et høyttalerelement er gåent. Det siste kan jo ha skjedd etter høytspillingen din.

Når du sier at du har dratt ut alle kabler bak, gjelder det høyttalerkabler også?

Hvis du ikke har en eneste kabel tilkoblet bakpå, og problemet består - ja, da høres det ut som en tur til forhandler/serviceverksted.

CV-Erik

Fersking
Ble medlem
20.04.2009
Antall liker
0
Ja.
Jeg spilte ikke høyt når det skjedde, men det skjedde litt etter jeg hadde spilt høyt.

Ja, jeg har dratt ut alle kabler, inkl høyttalerkabler..
Dumt jeg må bruke penger på denne!

Takker for svar :)

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.713
Torget vurderinger
4
Det er nok sprengte utgangs-transistorer i en av kanalene.
Disse Denon forsterkerne er kjent for dette.
Tjent mye penger på de...... ;D

Topp Bunn