denon dl130r vs. deonon dl304

AKA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.02.2007
Antall liker
732
Torget vurderinger
6
Hei er det noen der ute som har en formening om hvilken av de nevnte puene som vil passe best med en rega rb250 arm.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det var enkelte kjennspake bokstav-/tallsammensetninger blant ord og tall i overskriften... Om du mener 103R og 304; ingen imo. Selv liker jeg 304 godt (misliker 103... men det er min sak), men klarer ikke livløsheten og mangelen på drama og ekspressivitet i f.eks Rega og Linn armer.
Noen rapporterer tilfredsstillende resultater, men selv synes jeg deres compliance tilsier en noe høyere effektiv masse... de våkner påfallende i f.eks min Thorens TP90-arm, som egentlig normalt ikke en fullt så bra arm som rb250.

Det fins lang bedre pu'er til RB250 dersom du er ute etter en god match.

Mvh Vidar P

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.175
Torget vurderinger
7
Har du noen forslag Vidar?

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.175
Torget vurderinger
7
Hvordan er dynavector DV10X5 f.eks

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
thomand skrev:
Har du noen forslag Vidar?
Nei, det er så mye bra. Man får velge på øverste hylle :)
Ortofon har jo en rekke pu'er som passer, det samme har Goldring, Rega, AudioTechnica, Dynavector etc etc.

Det skal jo forresten også passe flere ting enn arma :)

Mvh Vidar P

AKA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.02.2007
Antall liker
732
Torget vurderinger
6
denon dl130r vs. denon dl304

takk for svar vidar P. Du nevner ortofon, er det noen spesielle modeller herfra du mener kan passe godt?

mvh

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
RB250 burde vel passe pick-uper med rundt 15 µm. De myke MM OM-serien bør man styre unna.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
denon dl130r vs. denon dl304

AKA skrev:
takk for svar vidar P. Du nevner ortofon, er det noen spesielle modeller herfra du mener kan passe godt?

mvh
Det er så mange, og det er helt meningsløst å mene noe om en pu isolert, når man ikke vet hva slags spiller det er snakk om, hvilken riaa, hvilket system, hvilken musikksmak/lyttevaner etc etc... men ikke la deg friste til å kline til for hardt på pu; de slites, og man får ikke fullt utbytte av en super-pu før man har sortert ut drivverk og arm til fulle. Jeg er til vanlig veldig overbevist om at kildekvalitet aldri kan bli for god; men samtidig tror jeg at det er mange som kaster bort pengene sine på altfor dyre pu'er ift drivverk og arm; og følgelig aldri får "det lille ekstra" som pu'en er i stand til.

Kort oppsummert; dyr pu er ikke synonymt med automatisk god lyd.
Forresten, Rondo og Kontrapunkt bør vel være av interesse å gløtte på.

Mvh Vidar P

AKA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.02.2007
Antall liker
732
Torget vurderinger
6
Takker for svar, er alltid greit med tips da jeg er realtivt fersk i vinylgamet. ha en strålende helg.

mvh

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
AKA.....bare heng på forumet her...det finnes mange vise menn her inne,som kan MASSE om vinyl fra A til Å,selv har jeg lært mye på kort tid,men også sinnsykt mye jeg ikke kan,man får svar på det meste av folk her inne...spør og grav...det er den eneste veien å gå for å lære etter min mening....Velkommen blandt oss i vinylgjengen da...det viktigste er vel å glede seg over det en har,og ikke irritere seg over alt en ikke har...Folk har forskjellig økonomi,noen har mye midler,andre har lite...uansett er vinyl noe flott enten det spilles av på en gammel spiller,eller en værstingrigg.......mvh Espen. ;)

Topp Bunn