Denon DL - 47 f

mcslu

Medlem
Ble medlem
05.11.2007
Antall liker
0
Heisan,

har en gammel Denon platespiller hvor det virker som den orginale phono-kabelen har en løs kobling. Den ene høytaleren faller av og til ut, og kommer inn igjen når jeg trykker litt på kabelen. Regner med at det er en løs kobling inni der.

Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette, evt bytte ut den kabelen (som ser litt spinkel ut) med noe nyere? Er det uproblematisk å skru opp spilleren og ta en kikk, eller er dette mye stress?

mvh THomas

cerwin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2009
Antall liker
29
Sted
TELEMARK
Hei

Hadde akkurat det samme på min dp 57,dårlige kabler,lodd av de gamle lodd på nye,kan du svinge loddebolten fikser du dette,,vær forsiktig når du snur spilleren på hodet ta av tallerken,så du ikke knuser lokket :'(,og skru vekk den plata som ligger i bunn av spilleren,,regner med det er likt på disse,kanon spiller det der,,har en 51f her og,som jeg er meget fornøyd med..håper dette hjalp deg litt på vei. :)

Mvh Gøran

mcslu

Medlem
Ble medlem
05.11.2007
Antall liker
0
Takker for hjelpa :)

Skal vel alltids klare å lodde litt inni der..

Thomas

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Hvorfor snu spilleren på hodet? På DP 47 kan headshellet tas av. Det samme kan gjøres på DP 57 men her tas armrøret av da headshellet er fast.

cerwin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2009
Antall liker
29
Sted
TELEMARK
Hei.

var det ikke phonokablene det var snakk om her,,ikke de 4 signalkablene på headshell,,har jeg misforstått så da,,,phono kablene er jo lodda inni spilleren.

Gøran

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Beklager,leste litt fort :D

Topp Bunn