Har en Denon DL 1000A som nok har tatt kvelden. Nålefanen og selve nålen ser helt inntakt ut så jeg tror det må være opphenget som er ferdig. Lar dette seg fixe og eventuellt hvor er det best å sende den inn til for rep.
Takker for svar. Den er ikke blitt brukt i noen av de armene som jeg har nå. Den har stått i en Grace 707 fra ny. Jeg tenkte at siden nål og nålrør er inntakt så kunne dette kanskje brukes videre.Hvis det er slik at den vil få en helt annen gjengivelse enn den hadde ser jeg ikke vitsen i bryderiet da man ikke vet hva resultatet blir.Hei.
Trist å høre. DL-1000A er en meget vellydende pickup som også innehar rekorden for å være den mykeste MC-pickupen
som noensinne er laget. (Med en dynamisk compliance (ved 100 Hz) = 20 my og en statisk compliance = 50 my ender
man opp med en dynamisk compliance (ved 10 Hz) rundt 33 my (!!!), noe som tilsier at denne pickupen skal benytte
sammen med (meget) lette tonesarmer. (Ingen av armene på listen din kan betegnes som lettvektere)).
Siden pickupen din pr. i dag kun kan fikses av aktører - som ikke har tilgang til originale Denondeler (så vidt jeg vet) - vil en
fikset pickup bli langt stivere en det den var. De gode nyhetene med det er at pickupen vil passe bedre i de armene du har,
mens de dårlige nyhetene er at pickupen vil låte fullstendig annerledes. Det er vel ikke det du er ute etter?
Jeg ville heller sett etter en ny erstatning. Hvilken arm skal pickupen monteres i? Hvilke karakteristika er du ute etter?
mvh
Gunnar Brekke