Digitale avspillere Denon DCD-2010AE

awe

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
1.843
Sted
Kragerø
Torget vurderinger
2
Ikke så mye informasjon og erfaringer å finne i forbindelse denne CD/SACD-spilleren på Hifisentralen. I disse tider da stadig flere velger multimaskinen Oppo 105 også for å spille av audio-skivene sine, synes jeg det er interessant å undersøke hva et mer spesialisert lydprodukt i noenlunde samme prisklasse kan utrette.

Denon er pionerer når det gjelder digital lyd, og de satser fremdeles på audiofile produkter. DCD-2010AE er riktig nok forrige modell, dagens heter DCD-2020AE, men hvis jeg har oppfattet det riktig, er det ikke store forskjeller mht. avspilling av CD/SACD.

Setter pris på vurderinger og erfaringer, enten om DCD-2010AE i seg selv eller i forhold til f.eks. Oppo.

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
2.073
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Jeg har også snusa endel på SACD spiller, men kommer altid tilbake til at jeg syns streaming er tingen, samt at man nå kan kjøpe de fleste SACD'er på FLAC rundt om kring. Oppo'en takler jo "alt", så der får du jo det du måtte trenge(også flac!). Er heller ikke all SACD som låter like godt :\.

Jeg holder en knapp på Oppo'en mot en god DAC. Kvalitetsfølelsen på Denon er dog "et vil ha produkt" ;).

Jeg tror SACD, og tildels CD er bedre på streamere, og når utvalget begynner å bli så bra som nå, så er det ingen tvil på hva som blir stående her i heimen iallefall.

EDIT: Har en kompis som har eid Denon DCD2010, og den gjorde ingenting galt! Det er bare det at teknologien på å høre på digitalisert musikk har gått videre.

• Liker
Reaksjoner: awe
Topp Bunn