Den Ultimate Multi Spiller ??

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.514
Torget vurderinger
1
Du verden for et prosjekt! (Å konverte DST til PCM er vel overflødig. Sabre DACen tar jo DST direkte).

Jeg ville vel ha prioritert valgmuligheter på lavpass filtreringen for alle samplingfrekvenser. Fra steil til ingen filtrering.

Hva med å lage 2 chassis, så man kan velge bort drivverket, eventuelt? Dette skal jo være betalbart, også.

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Er dette en HiFi komponent eller en pc forkledd som sådan ?

Lateralus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
57
Torget vurderinger
0
Dersom målet er best mulig lyd (?) er det kanskje ikke så gunstig at den kan lese alle mulige formater og tilby både ethernet, USB osv. Eller har ikke dette noe å si for ytelsen? Jeg tenker litt 'jack of all trades'.

Syns ellers dette ser veldig spennende ut.

Mvh
Sture

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.018
Meget spanande, vi følger med :)

R

Roysen

Gjest
Hei, Raymond.

To av de beste DAC-løsningen som er på markedet i dag fra Wadia og Esoteric benytter ikke bare en stereo DAC-chip, men 8 DAC-chiper i mono konfigursjon pr. kanal som jobber i paralell. Hvert DAC-par (en DAC chip i høyre og venstre kanal) fores med data sekvensiellt. Som et resultat av dette trenger hver DAC kun å behandle en liten del av det totale antallet "samples". Dette reduserer "settling time" og reduserer forvrengning. Algoritmen for hvordan dette fungerer styres i softwaren. Dersom du er interessert kan jeg sende deg Wadias white paper som viser hvordan de har gjort det.

Jeg ser du planlegger 16 DACer pr kanal. Er det noe slikt du også planlegger også kanskje?

Hva tenker du om digital filtre? Meridian og Ayre har innført hver sin versjon av Apodising filter.

Jeg tenkte jeg skulle nevne det når du spør etter tips om det ultimate.

Kanskje det å skille ut video delen i en egen boks og gjøre den optional?

Forøvrig hadde også muligheten til å skrive informasjon fra drivverket til USB tilkoblingene for FAT og FAT32 vært kjekt.

Dette er virkelig spennende Raymond!

Mvh
Roysen

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hadde et innlegg her som jeg etter nærmere vurdering kanskje syntes ikke hadde noe her å gjøre, det er i sin helhet sendt til Oblivion på PM, det dreide seg bare om mine tanker om multispillere generelt.
Det var ikke noe negativt eller slikt.
Mvh.KW

Topp Bunn