Den store taletråden

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Antall liker
5
Hei og hopp.

Min kjære bror har tatt på seg det ærefulle oppdraget å holde takk-for-maten-tale i et bryllup til helgen. Det sniken gjøre er å henvende seg til sin storesøster med store blå øyne og bedende blikk mens han sier "kan ikke du være så snill å hjelpe meg a'?"

Jeg er derfor like snik som han og henvender meg til dere med store bedende øyne "kan dere være så snill å hjelpe meg/han med denne takk-for-maten-talen?"

Har dere andre taler må dere gjerne legge inn disse også. Slik at vi som bruker mye tid her på hfs nå lettere kan takke ja til å holde taler i sosialearrangement, som begravelser, bryllup, barnedåp etc. Det kan gjerne være slike enkle taler hvor vi bare kan bytte ut navn, årstall osv ;)

Jeg for min del har vært forlover ved 2 anledninger, og kan selvsagt bidra med disse;D

Håper på talehjelp

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
6.061
Torget vurderinger
1
Takk For Maten Taler går det 13 av på dusinet...

Neste gang jeg skal holde en takk-for-maten-tale, så skal jeg fremføre en hyldest til Poteten.

Poteten hadde gudelig status i sør-amerika allerede for 4000 år siden, før den kom til Europa i kjølevannet av koloniseringen. Den har holdt liv i fattig-europa i 400 år, den var sjømannens beste venn og kur mot skjørbuk både til vanns og til lands. Senere lærte vi oss å nyte poteten i destilert form. I dag har den sin faste plass på nær sagt enhver tallerkenrett verden over, være seg McDonalds eller Bagatelle. FN har erklært 2008 som det internasjonale potetåret. (No kidding!).

Mulig vertskapet blir litt snurt, men nå er det jaggu på tide at noen taler potetens sak. Æres den som æres bør.

Skål for Poteten.
(Med norskbrygget akevitt av potetsprit, naturligvis).

Vedlegg

Topp Bunn