Den store jazztråden !

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.940
Antall liker
1.279
Sted
Nadadouro, Portugal
Etter å ha kjøbt "hits" i mange år, eksperimentert med klassisk, mange feilkjøb osv. har jeg nu funnet musikken jeg var skabt til å høre på !
Kom over en Columbia Jazz Masterpieces sampler, 4 Mingus cd´er, Horace Silver, Dave Brubeck, Coltrane og en hel del Blue Note cd´er da min kones bror døde og jeg er "hooked".
Min kone siger hennes bror vidste ALT om musikk, og jeg tror det nå...
Kjøbte Paul Desmond "Desmond Blue" på RCA Victor Bluebird (BMG) her igår og er igang ! (Har noen denne ? Kommentarer til diskanten på denne ? )
Må innrømme jeg er til klassisk jazz, "eksperimentel" jazz som Miles Davis Seata f.eks. er jeg ikke moden til tror jeg...
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hehe.. jeg var nok delaktig i det, men står fortsatt for hva jeg sa i de trådene, og vil oppfordre Niels til en titt i de; om man leser mellom skitslengingen så er det en del musikkrelaterte poeng der.

Mvh Vidar P
 
S

Stover

Gjest
Jeg må si, etter å ha lest linkene til jazz skole og jazzperler, er dette noe av det mest interessante jeg har lest på dette forum.
Jeg vil føye til Naim tråden under "generellt" også.

Synd jazztrådene døde ut. En herlig blanding av musikktips og -kunnskap.

:)
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.288
Torget vurderinger
4
Jeg må si, etter å ha lest linkene til jazz skole og jazzperler, er dette noe av det mest interessante jeg har lest på dette forum.

:)
Helt enig!!!
Slike tråder vil/bør vi ha flere av :D
 
Topp Bunn