Den perfekte reisegrammofon, idémyldring.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Hva tror dere om det?

En portabel, robust, liten og vellydende sak.

Noen strøtanker. Rega motor, subplatter og arm, kanskje kannibalisert spiller fra bruktmarkedet, tallerken for 7" men med mulighet for å spille 12" som henger utenfor tallerkenen om det kniper.

Så en sånn: http://www.hifisentralen.no/forumet...e-mm-riaa-trinn-med-justeringsmuligheter.html

En egnet billig DIY forsterker, uten at jeg aner hva slags,

og høyttalere basert på f.eks. disse H1600-08 FU10RB

Noen tanker?

Krav er at det skal kunne tas med som håndbagasje sammen med et tannbørste og et undertøyskift eller to. Trenger heller ikke koste en formue, men må være et entydig og betydelig bedre lydmessig alternativ enn eksisterende produkter i klassen.

Lek med kollektiv tenking og drodling foreløpig, kanskje et fysisk prosjekt senere.

habicht

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.04.2005
Antall liker
3.793
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Technics SL 10.

Ble levert som ekstra utstyr til Bentley i de gamle gode dager, dvs er reise duglig :)
Solid, kompakt og spiller uansett posisjon.

Forsterker, anaview ams 0100

H

Z

Zomby_Woof

Gjest
Egentlig ikke. Jeg tror ikke en gang det kan bli nok. :D

• Liker
Reaksjoner: TT.
Z

Zomby_Woof

Gjest
Men, altså. Tips om komponenter som kan inngå hadde vært stas.

Jeg kunne sett for meg en Rega, som sagt. Billig fra brukten, kannibalisert og montert i en eller annen kreativ form for 'sammenleggbar' plint som gjerne kunne tjene dobbelt som transportsikring når spilleren ikke er i bruk. Helst RIAA med volumkontroll innebygd i den enheten, og et par knøttsmå aktive høyttalere i tillegg. Det ser ut som nevnte SEAS ikke går lenger ned enn til 100 Hz, og litt mer 'bass' enn det hadde jo vært trivelig.

Technicsen ser ikke ut som den er særskilt egnet for DIY-innsats.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.167
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Men, altså. Tips om komponenter som kan inngå hadde vært stas.

Jeg kunne sett for meg en Rega, som sagt. Billig fra brukten, kannibalisert og montert i en eller annen kreativ form for 'sammenleggbar' plint som gjerne kunne tjene dobbelt som transportsikring når spilleren ikke er i bruk. Helst RIAA med volumkontroll innebygd i den enheten, og et par knøttsmå aktive høyttalere i tillegg. Det ser ut som nevnte SEAS ikke går lenger ned enn til 100 Hz, og litt mer 'bass' enn det hadde jo vært trivelig.

Technicsen ser ikke ut som den er særskilt egnet for DIY-innsats.
Det er vel derfor man får kjøpt flightcase til Technicsen.
Hva med innebygde høyttalere, forsterker og Riia i flighcasen?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Til 1210 har jeg sett, men ikke til den Habicht linker til.

Det bør helt klart ende opp med å bli mindre enn en 1210 når det er nedpakket.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.685
Torget vurderinger
12
Her tror jeg at jeg satset på en flightcase med en solid midsize platespiller og resten diy. SL7, enkel RIAA og pre med volum fra Elliot sound project, klasse D type Hypex og Fostex fulltoner? Lite og snertent blir det ikke uansett.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Det er lite og snertent som er målet, egentlig. Og akkurat her jeg tror Rega inviterer til noen kreative hacks, som kan ta det hele i den retningen.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Men ja. Plateforsterkere fra hypex e.l. er helt klart interessant, om kanskje litt i overkant prismessig. Fostex kjenner jeg bare til i form av ferdige aktive monitorer, ikke elementene.

Nikko03

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.11.2008
Antall liker
2.971
Torget vurderinger
3
reiseg.jpg

Kjøpe en sånn en kanskje. Så kan den bygges om til dagens standard. Med egen strømforsyning og nytt høytaler element. En liten klasse D amp i bunn av kassa :)

bjarnetv

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2008
Antall liker
6.147
Sted
oslo
kjøp en sony PS-Q7 eller en AT soundburger og koble til en Bose soundlink mini II.
mer portabelt og vellydende er det vanskelig å få det ;)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Blir nok dyrere enn jeg hadde sett for meg, og aktive høyttalere, gjerne basert på et passende element og en plateforsterker hadde jo vært fint.

Mirage

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2012
Antall liker
79
Haha, der har du Sentralen, starter med "Krav er at det skal kunne tas med som håndbagasje sammen med et tannbørste og et undertøyskift eller to.", og under ett døgn er vi over på en 1210 med flightcase etc :cool:

Jeg har forøvrig en slik liggende:
s-l500.jpg

Topp Bunn