Godt å se at vi karmøybuer har noe felles med dere trøndereErosLoveking skrev:For oss trøndere så kan "husflid" også bety langt sterkere saker enn strikketøy.
Blå-orange var i gamle dager.McLaren skrev:Noe fminen, men lys delikat og flott.
Den gamle blå-orange var kanskje litt traust?
McLaren
Det hadde vært et fett t-skjorte motiv ;Dbaluba skrev:Jeg synes denne logoen er mer rock'n'roll 8)
![]()
Fullt så ille blir det visst ikke. Det er Statoil ASA som skal bruke den nye logoen, og ikke nedstrømsaktivitetene, ihvertfall ikke bensinstasjonene.janb skrev:..for iløpet av kort tid vil Norge teppelegges med dette logoet...
Fra den dagen vil Statoil-navnet visuelt være knyttet til to ulike profiler; dråpen som vi kjenner den vil fortsatt prege Statoil-identiteten på bensinstasjonene i inn- og utland. Det er først og fremst i Norge at begge symbolene vil være synlig. Statoil-identiteten på bensinstasjonene er så kjent og innarbeidet at drivstoffselskapene er best tjent med å utvikle denne videre.
baluba skrev:Jeg bryr meg ikke lenger om hvordan bensinstasjoner utsmykkes. Først mistet vi BP, så forsvant Texaco inn i Hydro, og da var det bare Esso igjen av kule stasjoner i min bok. For min det har aldri Shell-logoen hatt samme sus som BP og Texaco. Viktige deler av estetikken til landeveiskulturen forsvant for lenge siden, og nå er det nesten bare søppel som gjenstår. Om Statoil-stasjonene skifter profil eller ikke bryr meg mitt i ryggen.
Gi meg heller BP tilbake. Det var stilige stasjoner, det.
ToppklassePink_Panther skrev:![]()
Glemt denne?
Den hadde jeg dessverre glemt, ja. Men denne typen glemmer jeg aldri.Pink_Panther skrev:baluba skrev:Jeg bryr meg ikke lenger om hvordan bensinstasjoner utsmykkes. Først mistet vi BP, så forsvant Texaco inn i Hydro, og da var det bare Esso igjen av kule stasjoner i min bok. For min det har aldri Shell-logoen hatt samme sus som BP og Texaco. Viktige deler av estetikken til landeveiskulturen forsvant for lenge siden, og nå er det nesten bare søppel som gjenstår. Om Statoil-stasjonene skifter profil eller ikke bryr meg mitt i ryggen.
Gi meg heller BP tilbake. Det var stilige stasjoner, det.![]()
Glemt denne?
Fina var en bra stasjon. De var de siste i Bergen til å ha betjenting som fylte bensin for deg, slik det bør gjøres. Men den forsvant brått og brutalt etter Shell/Fina byttehandelen for noen år siden.Zomby_Woof skrev:![]()
Denne logoen husker jeg godt. Jeg gikk dit i storefri hvis jeg hadde en slant til smågodt.
Jeg sørget faktisk en smule da den siste Fina ble lagt ned på Karmøy. Fremdeles heter svingen ved det som nå er en Shell-stasjon Fina-svingen, og slik kommer det forhåpentligvis til å være i lang tid fremover. Jeg savner Fina, de siste stasjonene som holdt på tradisjonen mtp design. Dvs, egentlig var det Esso som var de siste, og selv om de fortsatt finnes, så er de ødelagt som design langs landeveien.Gjestemedlem skrev:Fina var en bra stasjon. De var de siste i Bergen til å ha betjenting som fylte bensin for deg, slik det bør gjøres. Men den forsvant brått og brutalt etter Shell/Fina byttehandelen for noen år siden.Zomby_Woof skrev:![]()
Denne logoen husker jeg godt. Jeg gikk dit i storefri hvis jeg hadde en slant til smågodt.
Ikke bare langs landeveiene. Lokalpolitikere har jo ofte ingen ryggrad til å stå imot selv de groveste overgrep mot estetikk så lange en kommersiell aktør ytrer ønske om å gi blaffen i slikt. Norge forsøples av begredelg arkitektur, støyende reklame i offentlige rom og populistiske politikere som ikke engang har evner til å se slikt.baluba skrev:Det har foregått et massemord langs landeveien i Norge. Et massemord av estetisk sans. Hvor er den internasjonale domstolen i Haag når vi trenger den? ???
De har en «miniatyr» på Grimsbu i Folldal - den er desverre ikke i drift - men kul er den.baluba skrev:...
Den hadde jeg dessverre glemt, ja. Men denne typen glemmer jeg aldri.
...
Har vært Norge på kryss og tvers, og kan dessverre ikke si noe annet enn at jeg er enig. Selvsagt finnes det unntak, men f.eks distriktsnorge fremstår stort sett som stygge veikryss, gjerne med noen grå kasselignende næringsbygg ,malplassert litt her og der. Byggene minner mest om provisoriske krisetiltak etter en naturkatstrofe.vredensgnag skrev:"Do you modern Norwegians hate your country's nature?"
Hvorfor spurte min engelske venn om det? Fordi han og familien hadde kjørt omkring på en langtur i Norge, og trukket den konklusjon at nordmenn hatet selve landet, hvordan kunne man ellers forklare de mange utrolig stygge bygningene som var satt opp overalt, i grell kontrast til det flotte landskapet.
"It seems as if something happened around 1920 or thereabouts. The centre of Ålesund was wonderful, but then it's all downhill, isn't it?"