Diverse Den lille tabbetråden

Irrgjenger

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.01.2026
Antall liker
213
Sted
Oslo
Jeg er for det meste snill, men av og til litt dum (sagt av en klok mann, fritt etter minnet, var det Karlson på taket?)

Vi trenger en tråd om våre små og smått pinlige hverdagsflauser. Lite løfter selvfølelsen som å høre at andre også er litt halvblaute i huet en gang i blant.

Så, jeg starter ballet, og gjør en kort historie lang som jeg pleier.

Jeg oppdaga plutselig at jeg hadde en lekkasje i avløpet fra oppvaskkummen etter 15 år uten å rote bort ting, så da gikk turen til IKEA etter ny vannlås og avløpsrør med propp og alt. Den hadde vært installert et par dager da jeg plutselig oppdaga at proppen var borte, ikke å finne noe sted.

Jeg har konkludert med at proppen etter all sannsynlighet er kildesortert som matavfall. Det kosta meg en hundrings og en ekstra tur til IKEA.

Sist redigert:

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
12.235
Torget vurderinger
2
Skiftet olje på bilen og etter en liter eller 2 la jeg merke til en stripe olje mellom bena… hadde fylt på olje uten å sette tilbake bunnpluggen…

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
2.058
Torget vurderinger
1
Skiftet olje på bilen og etter en liter eller 2 la jeg merke til en stripe olje mellom bena… hadde fylt på olje uten å sette tilbake bunnpluggen…
Den har eg gjort og:) Då føler ein seg lur! Stemte forresten nei til EU i 94, går kanskje ikkje under liten tabbe;)

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
16.515
Jeg stod alpint i Trysil i vinterferien. Selv om jeg er svært langt fra noen konkurranseutøver er jeg ganske habil innen faget, men likevel klarte jeg på en eller annen for meg fullstendig uforståelig måte å gå kapitalt på snørra i et fint preparert, nesten flatt parti. Fikk booket audiens hos den lokale legevakta på kvelden og dommen var enten at brystmuskelen hadde fått seg en skikkelig trøkk eller at jeg har brukket/bristet et par ribben - det er vanskelig å si hva som er hva i følge den svenske legen. Tror det er første gang jeg har tryna i preparert bakke på 10 år eller noe slikt, men gjorde det i det minste ordentlig når jeg først gjorde det.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
13.386
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Krasjet på motorsykkel i 2011 (fredag 2 september) (utenfor Haugesund).
Ikke helt riktig beskrivelse i artikkelen men dog...
Knakk kragebein, 4 ribbein og ellers litt skamslått. Var relativt nyforelsket med ei dame fra Oslo og hadde planlagt tur til Oslo med tilhørende "ferie" til en vinfestival i Toscana uken etter.
Joda, tok turen, skulle ikke vise svakhet. Knasket smertestillende og pøste på med vin, kjørte bil, bar bagasje, etc..

Bruddene grodde skjevt og måtte slås opp igjen på sykehus et halvt/1 år senere for å montere litt titan i kroppen. Slik går det når man ikke lytter til ekspertisen om å ta det rolig.

Ellers har jeg mang en gang tenkt på om det var en tabbe å bli mod her...

Sist redigert:
Ble medlem
06.04.2019
Antall liker
16.078
Torget vurderinger
2
... men likevel klarte jeg på en eller annen for meg fullstendig uforståelig måte å gå kapitalt på snørra i et fint preparert, nesten flatt parti.
Sannsynligvis det første tegnet på at det ikke er som det var lenger, hode og kropp er ikke helt synkronisert....

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
16.515
Sannsynligvis det første tegnet på at det ikke er som det var lenger, hode og kropp er ikke helt synkronisert....
Tja, så gammel er jeg ikke. Men fikk i det minste endelig bruk for hjelmen, kjente at hodet slo i bakken og det var temmelig hardt underlag. Jentungen så på og skjønte heller ikke hva som skjedde, det så ut som jeg plutselig tok en forlengs salto.

Å gå overende på ski er strengt tatt noe man bør regne med skjer innimellom om man står en del. Hvordan det så går når det skjer blir fort litt lotteri, siden dette var i ganske lav fart og i snillt terreng så skulle det normalt bare være å reise seg å kjøre videre uten noen varige skavanker, men slik gikk det ikke denne gangen.

Men personlig bestnotering er fortsatt fra barndommen - jeg er en av svært få som har klart å brekke et ben på sykkel - uten å være i bakken.

Topp Bunn