Alt til hus og bolig Den jævla naboen

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Antall liker
14.486
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Har en nabo over meg i blokka hvor jeg bor, og jeg tror han har kåken full av treningsapparater. Det kommer alskens rulle/skrape/slag lyder til alle døgnets tider både sent og tidlig.:mad:

Jeg vet iallfall hva jeg skal slå i bordet med om han kommer å klager på høy musikk fra kåken min. :p

B

H

Hardingfele

Gjest
Naboer gjør rare ting. Kom selv midt inn i en krangel mellom de to som bor i hver sin leilighet i andre etasje i bygården jeg bodde i før. Jeg fikk ansvaret for rehabilitering av fasaden. Entreprenøren meldte at et tre som vokste inntil husveggen måtte bort om de skulle få opp stillas der. Uansett var det uforsvarlig å ha et tre så tett på husveggen - de viste til skader i murpussen fordi denne ikke fikk tørke ut som den skulle.

Fjern treet, sa jeg. Uten å vite at treets funksjon var å sørge for at disse naboene slapp å se hverandre når de var på sine balkonger.
Et jævla styr. Den ene naboen holdt Klassekampen, den andre var Onkel Skrue kapitalist. På 1. mai pleide sistemann å gå omkring nedenfor balkongen til "kommunistene" med flosshatt, sigar og en flaske champagne. (Kan gis vitnemål av flere i en hvilken som helst rettssal).
Disse fant på magisk vis sammen da de fikk det for seg at loftsleilighetenes takterrasser var felleseie, som innehaverne av leilighetene måtte kjøpe, alternativt akseptere at alle kunne bruke. (Eneste adkomst var gjennom leilighetene). Ved å påstå dette, mente "kommunistene" og kapitalisten at man kunne finansiere rehabiliteringen.
Ene innehaveren av loftsleilighetene meldte at dersom han var på vei opp eller ned trappen, og noen av de ekspropriasjonskåte selv var i trappen, var det best om de trakk inn i sine leiligheter til han hadde passert, om de visste hva som var best for dem.

Kanskje vi har verdensrekord i nabokrangler?

Sist redigert av en moderator:

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Uten et anstrengt forhold til naboen kan man ikke kalle seg en ekte nordmann!

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
860
Sted
osøyro
Litt må bare naboer tåle jeg er en som sier ting rett ut , husk når vi flyttet inn her var cabel tv og internett nede hver dag , pågrunn av en eller full elektriker som har satt opp strømmen i samfunn huset var helt på trynet , og det som får strøm av cabel tv og internett gikk gjennom en ute boks som slår på seg når det blir mørt , men akkurat denne boksen måtte jo gå til helvette og alt var nede. Så jeg gikk bortover til samfunn huset og så stod en elektriker der og skiftet ut boksen som skal slå på seg om kvelden for at det skal bli gate lys , så sa jeg til han har du sett inn i strøm skapet ja sa han jeg har løst til og stenge hele strømmen for dette var det verste han hadde sett , så sa han til meg du er vel uten internett og tv har sett problemet der å sa han og bare flirte jeg fikk jo latter kule med han. Så spurte jeg han bare kan du skifte egen sikring til tv og internett så sender du bare regningen til formannen i borets laget her og det gjorde han og internett og tven har vert stabilt siden det. Men jeg venter besøk snart av han for elektrikeren fikk stor jobb der borte , dette er et av di verste borets lagene jeg har bodd i for og si det rett ut , er så glad jeg er såpass oppegående at jeg klarer det meste selv , og at jeg bor i enden av et rekke hus. Har vist vert klager på hun ved siden av å at hun har trampet i gulvet og slått i vegger , har ikke hørt noe jeg i hvertfall begynner og dukker opp stadig ting som ikke henger på greip her oppe , blir det 1 flytting til i livet mitt kommer jeg til og kjøpe meg et små bruk langt faen i fra folk.

Imagine

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.592
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Fikk en historie av eksen.

En stund etter at det ble slutt mellom oss, så solgte hun rekkehuset, og flytta inn i et borettslag med mye eldre.

Leiligheten kjøpte hun av dødsboet etter en eldre dame, og det fulgte med parkeringsplass med leiligheta som denne damen ikke hadde brukt. Der hadde resten av gjenget tatt seg til rette og parkert søppeldunkene, så det ble en forferdelig oppvask, før hun fikk parkert bilen...

Når det var hennes tur å vaske gangen, ble det bråk for hun vaska med mopp. Her skulle man ligge på kne med tua, må vite....

Når hun så skulle ha TV, så var det også et kjempeproblem. I blokka bodde det en god andel lestadianske eldre, og ikke snakk om at det skulle være kabel-tv! Å sette antenne på ytterveggen, var og et proble, siden leiligheta var i første. En av de lokale TV-sjappene sleit veldig med å få adekvate signaler der...

Etter hvert, så kjøpte hun og en veninne et hus i lag, og seksjonerte det til to leiligheter...

Johan-Kr

Topp Bunn