Jeg har vel sagt det tidligere her inne. Jeg savner de politiske diskusjoner fra den tiden TV var i sort/hvit, de politiske synspunktene var meget fargerike, meningen med politiske TV programmer var at deltagerne skulle få en mulighet til å framføre sine synspunkter og argumentere for dem, UTEN Å BLI AVBRUTT, Røyken lå tykk i TV studioet, det var MENN som diskuterte, ( og noen nytterst få kvinner). Programlederen var en meget myndig person som het Kjell Arnljot Wig og jeg tror politikerne som deltok var mye klokere ( kanskje også mere intelligente? ) den gangen.
Dagens politikere snakker bare i "overskrifter" og knapt nok det. De mangler folkeskikk og avbryter hverandre i ett sett. Og hvis det ikke er en politiker som avbryter så gjør programlederen det! Dagen politikere er redusert til knapt middelmådige underholdningsartister. Og det ser ut til at de faktisk ønsker det selv! Jeg kan ikke huske sist jeg hørte en virkelig god politisk debatt. Politikk er redusert til cirkus! Og det synes som om folket er fornøyd med å bli servert brød og cirkus! Amerikanerne er det i alle fall, de ville ikke ha Bernie Sanders, den eneste som har vært i nærheten av de jeg så på TV da jeg var liten! Han forsøkte faktisk å drive seriøs politikk.
Det er ikke det at jeg mistenker Jens, Jonas og Erna for å være dumme, det er de nok ikke, i alle fall de to av hankjønn! Og så han tidligere lederen av Rødt ( økonom av noe slag, husker ikke navnet ) Det jeg har vanskelig for å forstå er hvorfor de finner seg i å bli redusert til klovner i cirkusmanesjen??
Det er mulig man er inne på noe når man ( som over ) antyder at plebeiernes deltagelse i politikken har ført til et forfall? Men hvordan det skal endres? Aner ikke................
Det blir vel ikke orden på sakene før mine og Berxters panservogner ruller oppover Carl Johan!

Det var en tanke vi lekte med i ungdommen. Men verken Berxter eller jeg ble oberster med komando over panservogner og tropper, så det er ikke noe håp om en slik løsning heller!