Vidar P skrev:
De fleste Decca-innspillinger fra denne perioden har høy lydkvalitet i nær sagt enhver seriøs utgivelse. Det er jo blant de beste lydinnspillinger som er gjort. Rett fra original analog mastertape er de jo dømt til å låte suverent nær sagt uansett, så lenge operatørene er edrue og ellers vet opp-ned på en båndavspiller.
Om dette er innspillinger du har fra OM-serien Rico, så vil jeg skynde meg å tilføye at denne serien generelt i de fleste tilfeller holder et minst like høyt lydkvalitetsnivå som de aller fleste audiofile gjenutgivelser jeg har hørt. Og det er ikke få kan jeg love; siden jeg har samlet komplettistisk på alle serier som har vært utgitt på audiofile remastere innen "golden-age" jazz og klassisk i mer enn 15 år.
Mvh Vidar P
Enig i at Decca innspillingene er noe av det beste som er gjort, det er ikke mye som overgår dem ihvertfall. Også enig i at lyden (på de jeg har...) på platene i OM serien er fantastisk bra (til å være CD...

), og som vi alle vet så er kvaliteten på Speakers LP pressingene superb. Har vel også samlet på plater i noen (ti)år så det er blitt noen hyllemeter, og selv om det sikkert er flere som har kjøpt mer klassisk enn meg så har man jo opparbeidet noen inntrykk og oppfatninger. Men dine inntrykk blir satt pris på

. Som sagt så ble jeg bare litt nyskjerrig på hvordan disse Esoteric platene låt, derfor tråden, da spesielt på bakgrunn av noen positive inntrykk av SACD vs. CD på plater fra AP, Top Music, HM, BSO ++ i det siste.
Roysen; hvor kjøpte du dem og kan du utdype litt mer hva du synes om lyden, ekstra interessant hvis du har sammenlignet de mot andre av samme.