Decca London Gold + SME V ??

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.793
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Noen der ute som har prøvd en slik kombinasjon? Problemet er ikke nødvendigvis at jeg ikke har plass til en arm til, for det har jeg. Det som er krøkkete er å få tak i et armbord å feste på Micro Seikien. Prisene har mildt sagt skutt i været, så jeg håper at jeg skal slippe.

-Og, for å ta det, finnes det evt. noen mer passende arm til Decca London som har SME- feste?

Setter pris på alle innspill!

MVH

ivarlo

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
596
Torget vurderinger
3
Gratulerer med en fantastisk, ...og lunefull, ny pickup!

Om du leter på nett etter erfaringer på hva slags arm som passer til Decca, så vil du finne svært ulike svar. Alt fra ultra-lette armer, via armer med "normal" masse (les sme, origin live etc) til tunge saker som fr64. Det er også rapportert om gode erfaringer med Decca i luft-armer. Jeg har ikke fått min Gold til med lette armer, kun med origin live. Tung- og luftlagret arm har jeg ikke prøvd (ennå).

Selvfølgelig må du ha en arm til...
Armer med løse headshell er ikke så vanlig for tiden, dynavector og jelco har vel løst headshell, eller du kan gå for noe mer klassisk.

ivarlo

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.793
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
ivarlo skrev:
Gratulerer med en fantastisk, ...og lunefull, ny pickup!

Om du leter på nett etter erfaringer på hva slags arm som passer til Decca, så vil du finne svært ulike svar. Alt fra ultra-lette armer, via armer med "normal" masse (les sme, origin live etc) til tunge saker som fr64. Det er også rapportert om gode erfaringer med Decca i luft-armer. Jeg har ikke fått min Gold til med lette armer, kun med origin live. Tung- og luftlagret arm har jeg ikke prøvd (ennå).

Selvfølgelig må du ha en arm til...
Armer med løse headshell er ikke så vanlig for tiden, dynavector og jelco har vel løst headshell, eller du kan gå for noe mer klassisk.

ivarlo
Hehe, en arm til, ja!

Jeg har plass til to armer til på Microen. Men da må jeg ha Micro Seikis egne armbord, som skrus på støttene på platespilleren, og de er svindyre....Hadde håpet å slippe. Nå går SME V tilbake til fabrikken i morgen for service.
Det kan ta litt tid før jeg har den oppe og går igjen.
Får smøre meg med tålmodighet , og avvente besøk fra StianG som kan hjelpe meg med å sette opp ULN8 riktig.

mvh

ivarlo

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
596
Torget vurderinger
3
Plass til 3 armer, sier du... Go for it, sier nå jeg! ;)

Topp Bunn