De mest dynamiske pickupene

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.530
Er veldig glad i dynamikk.Kan gjerne ofre litt mikrodetaljer - men begge deler er selvsagt det beste

Hva er din favoritt-pickup, ut fra disse kriteriene?

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
4.349
Hva med en SPU?

Ellers er jo Decca klassikeren.

Sist redigert:

Final

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2013
Antall liker
5.712
Sted
Bærum
Torget vurderinger
4
Mest dynamiske pickup jeg har hatt er Clearaudio Veritas . Sammenliknet i sin tid med div pickups. Clearaudio var i en klasse for seg. Nøytral og eksplosiv - ikke romantisk. Hadde gått for en Clearaudio Concerto hvis jeg skulle byttet i dag.

Hakket opp er Clearaudio Stradivari med 95 db dynamikkområde.

Final

Sist redigert:

nils valla

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2012
Antall liker
295
Jeg oplever tit, der bliver blandet sammen på udtrykkene "dynamik" "transient".

Et uventet hårdt slag på lilletrommen, man nærmest bliver forskrækket, er "transient".

At kunne høre de allermest højrøstede instrumenter samtidig med de spinkelste på samme tid, er "dynamik".:)

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.530
Tusen takk for gode tips og interessante betraktninger:

Nils V: jeg kjøper din definisjon av dynamikk - og beklager min skjødesløse forespørsel :9

Ave og slow - takk for supertips. Det ligger en decca grey på brukten. Kjenner du den? har vært litt engstelig for decca, mener å vite at de er usedvanlig fiklete?
Spu haer jeg (gold, retippet av van den hul himself.God dynamikk, litt bløt i toppen (som meg :9 Har også en mono SPU - fabelaktig, men det er en annen historie.
Solgte en spu-meister silver. Det var veldig dumt.

tkr: stonebody - 80´til 240 K ???? Spanderer du ? :) Audionote IO - må man ha med stepup-en for at det skal låte?

final - de clearaudioene høres spennende ut, men er litt på siden av den typen jeg liker - litt "old school", tunge, høyt stifttrykk "tålr en trøkk "

Mange flere tips og triks er velkomne!!

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.924
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
VanDenHul Colibri med kobberspoler er sinnsyke på dette punktet, har også en London Decca Reference som er helt enorm på slagverklyd.

edit: begge ligger forresten i reserveskuffen dersom du vil prøve de.)

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.440
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2

tkr: stonebody - 80´til 240 K ???? Spanderer du ? :) Audionote IO - må man ha med stepup-en for at det skal låte?
1) Nei, spanderer ikke- men jeg svarte ærlig på spørsmålet ditt. :)

2) An Io med AN stepup er en match made in heaven seff, men Ioen låt også godt med Bent Mu stepupen.

Mvh

nils valla

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2012
Antall liker
295

Nils V: jeg kjøper din definisjon av dynamikk - og beklager min skjødesløse forespørsel :9

Ave og slow - takk for supertips. Det ligger en decca grey på brukten. Kjenner du den? har vært litt engstelig for decca, mener å vite at de er usedvanlig fiklete?
Spu haer jeg (gold, retippet av van den hul himself.God dynamikk, litt bløt i toppen (som meg :9 Har også en mono SPU - fabelaktig, men det er en annen historie.
Solgte en spu-meister silver. Det var veldig dumt.

final - de clearaudioene høres spennende ut, men er litt på siden av den typen jeg liker - litt "old school", tunge, høyt stifttrykk "tålr en trøkk "

Mange flere tips og triks er velkomne!!
Mit indlæg var ikke myntet på at rette,
men mere for det de samme ting vi skriver om.

En vigtig ting at få med er,
kombinationen af arm/pu kan understrege eller fratrække pu´s kvaliteter.:)

En pu der har været en del skriverier om, vdh mc-10,
opfattes som en meget transient pu, i en passende let arm,
men bliver mere rolig, mindre "tju-bang" i en tungere arm.

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.530
Du har rett. Min arm er en bertoncello 12" (litt á la Thomas Schick), optimalisert for tyngre pickuper, som spu, emt osv...@

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.530
SHURE. ...hmmm. V 15? Eller er det noe som er enda hvassere+

Topp Bunn