De eldste er eldst!

Gingolf

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
1
Etter å ha fått en ny HD tv (Sony KDL40W3000) på plass og konvertert til PC basert musikkavspilling, så fant jeg min kombinerte DVD/CD spiller (Meridian 596) å være "overflødig", og valgte derfor å selge denne - det skulle jeg (kanskje) ikke ha gjort! :-[

Siden jeg hadde en Sony HD tv, var det naturlig å velge en Sony Blu-ray spiller (BDP-S300), for å utnytte HD oppløsningen til TV'n. Imidlertid syntes jeg at bildene fra min gamle Meridian spiller var bedre!!! :eek:
Mer ro i bildet og renere/klarere farger - jada ikke samme oppløsning, men den økte oppløsningen har jeg lite glede av siden støy/urolighet i bildet er så synlig. Kjører med HDMI 1080/24bsk.
Når det gjelder lyd fra CD regner jeg med at dette er så dårlig at dette har jeg ikke giddet å prøve det en gang, men dette var jo heller ikke noe ønske siden jeg nå utelukkende lytter til musikk fra harddisk.

Så til "moralen" - har du en topp klasse DVD spiller, så er det ikke sikkert at denne på noen som helst måte er blitt "utdatert" av de nye HD formatene - prøv og sammenlign før kjøp!

Andre med lignende erfaringer?

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.856
Torget vurderinger
1
Jeg sitter enda her med min 598 fra Merdian. Ikke bare er den bra slik du sier på film, men du verden for et drivverk...

Kvalitet som koster, blir som regel ikke utkonkurrert sånn helt uten videre bare fordi noe nytt kommer.

Mvh. Bjørn

hifi4everdude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.12.2004
Antall liker
86
Torget vurderinger
8
Husk at skarphet skal nesten skrus helt ned på de fleste nye flatskjermer med HD/ DVD som kilde. Har alt for ofte sett artifacts som dot-crawl og hvite linjer langs kanter p.g.a overdrevene innstillinger.

På min Sony 40" LCD har jeg skarpheten på 5. Målt ut ifra prøvebilder.

Mvh
Digiman77

P.S
Meridian spilleren din er (var) en fantastisk bra dvd-spiller.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.856
Torget vurderinger
1
Ps. Veldig bra drivverk!

Topp Bunn