de beste kondensatorene?

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
2.074
Sted
Sjælland. Danmark.
:) :) :)
Men det går nu fint. Der modtages ikke nogle radiosignaler. Men jeg vil overveje det senere. Der sker så mange modifikationer hele tiden, men nu er jeg kommet dertil at jeg kan sige at være i mål.
Det er min mening at sætte det over på en bøgetræs plade med trælåg. Her vil jeg overveje en skærmning med f.eks. ledende lak.
Mvh. Sven Palvig
:)

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
:) :) :)
Men det går nu fint. Der modtages ikke nogle radiosignaler.
Problemet er at det er usansynlig å høre en radiosending, selv om det har skjedd noen ganger. Det vil sansynligvis manifesteres på samme måte som nettstøy, altså et slags slør av støy.

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Har tilfældigvis lavet Palvigs forforstærker og kan afsløre at der er alt andet end slør. Modstande tæt på ind og ud stopper delvis den støj der måtte være. Har endnu tilgode at høre bedre forforstærker og her er det stumpernes kvalitet der afgør lyden og ikke tekniske løsninger. Det er en erfaring der er gjort igen og igen. Mange af de stumper der ingår har ikke særligt gode tekniske data men hvad angår lyden så er det en anden sag. Rhesus din argumentation er utvivlsomt rigtig men af akademisk karakter uden særlig betydning i praksis.

Topp Bunn