David Gilmour inviterer oss til Hi-Fi Klubben !

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.963
Torget vurderinger
0
David Gilmour inviterer oss til Hi-Fi Klubben !

--------------------------------------------------------------------------------

Denne invitasjonen fikk jeg på email nå nettopp og den vil jeg dele med dere alle sammen. Jeg regner med at KUN det beste er godt nok for denne karen, så ta med deg en kamerat til denne "lanseringen" - så får du sikkert oppleve "grom-lyd" av beste klasse. Etterpå kan vi dele våre audiofile opplevelser i denne tråden. Vi sees.................

"Eksklusiv premiere KUN i Hi-Fi Klubben
Vi har den ære av å invitere deg til eksklusiv premiere hos oss! Frontfiguren fra Pink Floyd, David Gilmour, gir ut sitt nye album
"On an Island" 6. mars. Du hører den først i Hi-Fi Klubben!

Torsdag 23. februar kl 19-21 holder vi førpremiere på "On an Island", hvor vi spiller hans nye album!

Velkommen til førpremiere i Hi-Fi Klubben!

Vennlig hilsen
Hi-Fi Klubben"

For at vi skal få ekstra lyst på denne opplevelsen så frister de med dette:

"Delta i trekningen av konsertbilletter!
Vi vil i forbindelse med album releasen holde en konkurranse hvor du kan delta i trekningen av to billetter til David Gilmours konsert i Royal Albert Hall i London. To flybilletter og to netter på fire stjerners hotell er inkludert! Stikk innom oss for å delta i konkurransen!"

Hvis noen av dere skulle vinne, er det ingen grunn til å reise singel. Det er bare å kontakte meg på PM så kan jeg rive meg løs fra hverdagen for å hjelpe til med audiofile opplevelser i London  
;)

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Re: David Gilmour inviterer oss til Hi-Fi Klubben

Høres spennende ut, men i hvilken av butikkene deres skal dette skje?

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
365
Sted
Southwest
Torget vurderinger
3

Trodde det gjaldt alle butikkene siden de ikke spesifiserer hvilke butikker det gjelder. Stavanger er i hvertfall 100% sikker.

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.963
Torget vurderinger
0

Dette gjelder alle butikkene - SAMTIDIG!

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Antall liker
2

Høres gøy ut. Hvilken av butikkene i Oslo burde man prioritere?

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola

Ja da blir det nok gromlyd!

;D

O.

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.186
Torget vurderinger
6

Siden invitten kommer på mail, er det da å oppfatte som en personlig invitasjon for spesielle gjester eller for alle interesserte?
Dog: hilser fra gamlebyen Egersund....er du på disse trakter er du hjertelig velkommen for en hi-fi prat :) Tenk det finnes sånne her også.....

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola

Jøss....takk :D
Hvem du nå er ;)

O.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.884

Merkelig....

Hvorfor har ikke jeg fått invitasjon tro?
Ikke for det, jeg kan jo vente til 6. mars og høre den hjemme. Det blir sikkert lettere å få plass i sweet spot der.

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.745
Sted
Horten
Torget vurderinger
8

Høres bra ut. Takk for infon.

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2

Merkelig....

Hvorfor har ikke jeg fått invitasjon tro?
Invitasjonen gikk vel først og fremst til de som abonnerer på HFK's nyhetsbrev, men regner med arrangementet er åpent for alle entusiaster...

Mvh

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.996
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14

Bergen

Da er jeg tilbake fra demo, og først:

Hvorfor gjør HifiKlubben dette:
Anlegget bestod Nautilus 802, noe Classe og DVD 2900 som avspiller tror jeg. Spurte to ganger om hva de spilte på, men fikk ikke noe svar.

Kabler og oppsett var ikke spesiellt ryddig. Anlegget var stilt opp på en slik måte at når jeg satt i "sweetspot" så hadde jeg en veldig plagsom gjenklang fra en haug med høytalere som var stilt opp langs sideveggen.

Ellers var lyden lettflytende og oppløst, men oppfattet mellomtonene som rotete og litt grøtete. Bassen var dyp, men ikke spesiellt definert.

Så til platen som skulle spilles.

Den nye med David Gilmour. Nå må det sies at jeg gikk i begynnelsen av spor 4 - fordi. Vokalen er mikset på en slik måte at det ligger med en "glor" hele tiden. Det samme gjelder forøvrig mange av de andre instrumentene. Det virker som om alle instrumentene er mikset vær for seg for å låte mest mulig transparent og klart, men det blir for mye av det gode når en får alt på en gang.

Spurte forøvrig betjeningen om de hadde hørt på plata før demoen - Nei.

mvh
OMF

leifa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.06.2005
Antall liker
0

Jeg var på klubben i Tønsberg, og vi var en eksklusiv liten gjeng med voksne folk. Jeg kom 18.45 for å være relativt sikker på å få meg en grei plassering. Og det fikk jeg. Men fikk vite at "showet" ikke ville starte før 1930 og ikke 1900 som annonsert. Jeg hadde med min 3 år gamle datter (med hørselsværn), og det ble for sent for oss... Vi overvar en opplesning om Gilmore, og en dvd snutt om plateinspillingen. Og hørte første sang på plata. Da var klokka allerede 20.00, og det var for lengst leggetid for min lille jente. Så vi fikk bare gå.
Desverre. Men plata får jeg jo god tid til å høre hjemme senere. Selv om det hadde vært gøy å høre hele plata på Thule anlegget og B&W 803 som ble brukt.
Godt påfunn dette. Fortsett slik!

Leif Arild
Medlem siden klubben startet i Torggata for omtrent 20år siden.

vosten

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2003
Antall liker
44

Bergen

Da er jeg tilbake fra demo, og først:

Hvorfor gjør HifiKlubben dette:
Anlegget bestod Nautilus 802, noe Classe og DVD 2900 som avspiller tror jeg. Spurte to ganger om hva de spilte på, men fikk ikke noe svar.

Kabler og oppsett var ikke spesiellt ryddig. Anlegget var stilt opp på en slik måte at når jeg satt i "sweetspot" så hadde jeg en veldig plagsom gjenklang fra en haug med høytalere som var stilt opp langs sideveggen.

Ellers var lyden lettflytende og oppløst, men oppfattet mellomtonene som rotete og litt grøtete. Bassen var dyp, men ikke spesiellt definert.

Så til platen som skulle spilles.

Den nye med David Gilmour. Nå må det sies at jeg gikk i begynnelsen av spor 4 - fordi. Vokalen er mikset på en slik måte at det ligger med en "glor" hele tiden. Det samme gjelder forøvrig mange av de andre instrumentene. Det virker som om alle instrumentene er mikset vær for seg for å låte mest mulig transparent og klart, men det blir for mye av det gode når en får alt på en gang.

Spurte forøvrig betjeningen om de hadde hørt på plata før demoen - Nei.

mvh
OMF

Hva er målet med og motivasjonen for innlegget ditt her egentlig? Nå var det først og fremst platen som skulle stå i sentrum her og ikke oppsettet.

Arne_Langaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2002
Antall liker
0

Det er vel anlegg de skal selge, og ikke plater, uansett..

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.996
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14

Hei!
Målet og motivasjonen var å fortelle om min opplevelse på "Gilmour konserten".

Er forsåvidt enig med deg i at platen stod i fokus i invitasjonen, men seansen var tross alt hos "Hifi klubben" og jeg reiste dit ene og alene for å lytte til et bra anlegg. Og da blir jeg skuffet når vi skal høre på et anlegg som består at virkelig high-end komponenter, mens det ikke ser ut til at det er jobbet med oppsettet i det hele tatt.

Må jo også si at jeg ble skuffet over det jeg hørte av platen (3,5 spor), skal uansett kjøpe den, håper resten er bedre enn de første 3-4 sporene.

Mvh
OMF

leifa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.06.2005
Antall liker
0

Joda, lyden bør være grei når man hører den hos en hifi forhandler. Men mine forventninger var ikke høye allikevel. Så for meg et lokale med 50 mennesker, og det ville i så fall vært umulig å få seg en god plass. Til min store overraskelse så var vi sikkert ikke mer enn 15 mann i Tønsberg. Du sier du håper plata er bedre enn de første spora. Min erfaring med Pink Floyd og masse annen musikk er, at hvis du elsker musikken første gang du hører den, så blir du veldig fort lei den også. God musikk tar tid å fordøye. Og du kan nyte den år etter år etter år. Slik håper jeg det er med den nye plata til Gilmore.

C

century

Gjest

Besøkte HiFiklubben på Lillehammer igår.
Flott og hyggelig arrangement med god bevertning.
Bare voksne folk tilstede. Kundebehandling pågikk samtidig, men på en diskret måte.
Når det gjelder musikken er det ikke til å komme forbi at Gilmour...nja, ehh, hrmmpfh, hør selv. Nå hørte jeg ikke hele "konserten", men heavy-foten kom ikke frem. Må sikkert fordøyes.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.884

Hvem er David Gilmour?
Er det han vikaren for Syd Barret?
Har han fått seg ny jobb med fast ansettelse nå?

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2

Hvem er David Gilmour?
Er det han vikaren for Syd Barret?
Har han fått seg ny jobb med fast ansettelse nå?
Joda, har vært fast på laget en stund han nå 8)

Vurderte selv å møte opp hos min lokale Klubb, men det ble trening istedet. Bra tiltak fra HFK, uansett!

mvh

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Antall liker
209
Sted
Bergen

Absolutt bra tiltak...passet ikke for meg, men kanskje neste gang

leifa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.06.2005
Antall liker
0

I Tønsberg fikk jeg singlen "On an island" helt gratis.
Det er en veldig behagelig sang, typisk litt Pink Floyd sound, dypt/mørkt lydbilde og pompøst. Elsker gitaren til Gilmore. Han er av ypperste kvalitet når det kommer til å uttrykke følelser ved gitarspillingen. Mange kan spille gitarsoloer, men ikke alle klarer å få følelser i det de spiller. Og trommene, også typisk Pink Floyd egentlig. "Less is more" sier de i utlandet. Og det er ikke om å gjøre å slå hardest og fortest på trommene. Her går det i sakte tempo, det låter FLOTT!
Jeg liker lyden på plata også. Deilig behagelig lyd. Og man kan skru langt opp på volumet uten at det blir skarpt og ubehagelig. Jeg står klar i platebutikken den dagen plata lanseres. ingen tvil!

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.996
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14

I Tønsberg fikk  jeg singlen "On an island" helt  gratis.
Det er en veldig behagelig sang, typisk litt Pink Floyd sound, dypt/mørkt lydbilde og pompøst. Elsker gitaren til Gilmore. Han er av ypperste kvalitet når det kommer til å uttrykke følelser ved gitarspillingen. Mange kan spille gitarsoloer, men ikke alle klarer å få følelser i det de spiller. Og trommene, også typisk Pink Floyd egentlig. "Less is more" sier de i utlandet. Og det er ikke om å gjøre å slå hardest og fortest på trommene. Her går det i sakte tempo, det låter FLOTT!
Jeg liker lyden på plata også. Deilig behagelig lyd. Og man kan skru langt opp på volumet uten at det blir skarpt og ubehagelig. Jeg står klar i platebutikken den dagen plata lanseres. ingen tvil!
Hva synes du om vokalen...?

Mvh
OMF

S

slowmotion

Gjest

Jammen er det mye jeg ikke forstår.
Hva er vitsen med dette da?

leifa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.06.2005
Antall liker
0

Vokalen? Det finnes sikkert bedre vokalister i verden enn David Gilmore. Men jeg har også værre folk i platesamlinga mi. Totalintrykket av musikken hans (og Pink Floyd) er formidabel god, synes ihvertfall jeg. Det er musikk jeg kan høre igjen og igjen, år etter år etter år.

Leif Arild

Zatz

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0

Hva synes du om vokalen...?

Mvh
OMF
Var i Tønsberg på Hi-fi klubben der og hørte den! Er ikke veldig fan av David Gilmour som solo artist og vokalist, men tror dette er noe av det beste han har laget uten Pink Floyd. For meg så er det bare Pink floyd, og Roger Waters som gjelder...

Plata var til tider spennede å høre på, med god lyd kvalitet. Som nevnt tidligere i tråden så er det mye "glor" i vokalen, kansje litt for mye etter min mening, men allikevel får den nok plass i cd-samlingen min.....

M

Mulelid

Gjest

Pink Floyd uten Roger Waters er som å......................
Ingenting ;-)

Topp Bunn