Musikk og Hi-Fi Dave Grohl's SXSW 2013 Keynote Speech

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.786
Torget vurderinger
4
Verdt hvert minutt. Virkelig en god forelesning i kjernen av musikkglede & rock'n roll.

Men, hva faen skjedde ?
Når ble dette...
main.jpg
...plutselig en av rock'ens hedersmenn ?

Eller plutselig er det vel ikke....det har tross alt snart gått 20 år siden the geeky dork hamret trommene i Nirvana, men der var vel ikke mange som ville satset en femmer på han uten Kurt Kobain.

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
517
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Jeg ser folk på internettet liker å slenge rundt seg med "Grohl, verdens beste trommis".

Meh.

V

vredensgnag

Gjest
Verdt hvert minutt. Virkelig en god forelesning i kjernen av musikkglede & rock'n roll.

Men, hva faen skjedde ?
Når ble dette...
Vis vedlegget 189319
...plutselig en av rock'ens hedersmenn ?

Eller plutselig er det vel ikke....det har tross alt snart gått 20 år siden the geeky dork hamret trommene i Nirvana, men der var vel ikke mange som ville satset en femmer på han uten Kurt Kobain.

Kurt Kobain satset en femmer på ham, siden både han og Novoselic ble imponerte over Grohls evner, og hadde ham som førstevalg da Channing stakk sin vei.

Takker TS for linken.

S

sorgenfri

Gjest
Verdens største Motsigelse

Idag, har jeg sett Dave Grohls film om Sound City, og jeg har kost meg mer enn jeg har gjort på mange år.

Filmen klarer opp litt i den digitale forvirring, og den minner deg om hva som er musikk. Hva skjer når store album oppstår, hvorfor de store albumene faktisk nekter å dø..

Huset, er tomt. Jeg hadde ingen forventninger til filmen - sporten på NRK var over, og jeg ville se hva dette var - nettopp fordi jeg så Key Note Speech SXSW igår..

Nå, er jeg lykkelig. Brisen og lykkelig.

Hva er motsigelsen? Lytter nå på Changeling på 24 bit VINYL flac via DAc inn i en rør amp...Det er sært det:)

Tenk at jeg GA bort hele vinyl samlingen til ex-dama...HELE samlingen fra jeg startet å samle på Punk alà The record..til jeg ga etter for verdens beste format tidlig 90 tall.
Som DJ i restaurantbransjen i Barteby trengte jeg en dobbeldekker fra denon, som spillte cd..F**K!

Vinylrigg er neste prosjekt.

PS: Se filmen!

SKÅL!

Rock on

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby