Dali Ikon 1 Mk2..Trenger tips til en sub

frojako

Fersking
Ble medlem
17.10.2009
Antall liker
0
God ettermidddag!

Har de par ukene gått tilbake til 5.1 oppsettet. Har hatt Sonos Playbar, sonos sub, og 2 x play 1 i 1.5 år.

Det oppsettet jeg har nå består av noe som er kjøpt helt nytt, og noe brukt. Oppsettet er Denon X2200, Dali Ikon 1 mk2 (front), Dali Opticon senter, Cambridge X300 sub, og 2 x Cambridge Minx 21 på sidene.

Det brukes mest mot film/tv-serie, og noe musikk. Kanskje en 70/30 fordeling.

Det som er at jeg kjøpte både Ikon 1 og cambridge x300en av samme kar. Jeg føler kanskje at suben blir for snau til film. Vurderer og gå opp til en 12" sub. Som kanskje egner seg bedre til film??

Er mine antagelser på rett vei, eller er de helt på jordet?

Hva slags sub vil folket her anbefale? Jeg har sett litt på brukt SVS SB12 NSD, Sunfire sds-12.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.488
Torget vurderinger
13
Om du har hatt Sonos sub og går over til en SVS eller en XTZ Cinema sub kan jeg tenke meg du for en kraftig oppgradering på woofer fronten ja.

Sjekk ut Cinema serien til XTZ, de er meget gode til prisen.

bild.jpg

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.488
Torget vurderinger
13
Takker for svar. Jeg hadde sonos sub i sonosoppsettet mitt.

Nå har jeg en Cambridge X300 sub https://www.cambridgeaudio.com/products/speakers/minx-x200-300-500

Det virker som en god sub, men det er 2x8". Føler kanskje at 12" sub vil gjøre en bedre jobb spesielt på film???
Som sagt en SVS eller en XTZ Cinema sub vil være en kraftig oppgradering, der Cambridge subben går ned til 33hz -(6db) går Cinema 1x12 går ned til 19hz med (-3db) og jeg er sikker på at den vil oppleves som mye kraftigere med mulighet å spille høyere og renere.
Den har også gode muligheter for å tilpasses rommet med eq og portene lukket/åpne.

Topp Bunn