Dak til Hegel cdp2A

raymcman

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.02.2007
Antall liker
2
Jeg leste i siste Fidelity om Stello DA220Mk2. Prisen
var noe stiv selv om ytelsen tilsier at den kunne
kostet mye mer. Siden jeg kjenner noen som jobber
i sør-korea, kan jeg få den hit for en mye rimeligere
penge. Da blir det veldig interessant. Men det er et
men... Har noen erfaring med å bruke Hegel cdp2A
som driverk? Jeg lurer på hvor godt den egner seg.

Resten av anlegget er, Nordost Heimdall XLR, H200,
Au24 og Martin Logan clearity.

Ray

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
564
Sted
Stockholm
Litt seint svar dette men.. Jeg mener å huske at Petter Dale jr. brukte en slik som transport for sin DP dac, med godt hell, i en periode hvor han hadde Forsellen sin på service? Tror han skriver noe om dette i Fidelity nr 1. Husker muligens feil, kanskje det var et sent Audio... Men om den vil være en god kombinasjon med dacen du nevner, er jo ikke sikkert allikevel. Du kan prøve å sjekke om de kommuniserer godt m.t.p. klokkefrekvens..?

raymcman

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.02.2007
Antall liker
2
Takk:) Jeg kan jo sende en mail til Petter Dale jr. Siden jeg ikke har Fidelity nr 1.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
800
Torget vurderinger
5
Etter en lynkikk i audio 57, 58, 59 og Fidelity 1,2,3 kunne jeg ikke finne det. Men som sagt, det var en lynkikk.

I Fidelity 1 presenterer Petter Dale drømmeanlegget sitt, der har han forsell-drivverket.

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
564
Sted
Stockholm
Etter en lynkikk i audio 57, 58, 59 og Fidelity 1,2,3 kunne jeg ikke finne det. Men som sagt, det var en lynkikk.

I Fidelity 1 presenterer Petter Dale drømmeanlegget sitt, der har han forsell-drivverket.
Han bare nevner det i en liten del av et avsnitt om jeg ikke husker helt feil. Skal sjekke det opp etterpå.. :)

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
564
Sted
Stockholm
Har leita i Fidelity uten hell, lurer på om det kan ha vært i den perioden hvor han var med en liten stund over til Eye-Fi..? Husker godt han takka for lånet av Hegelen, og sa at det var et veldig godt drivverk. Men uansett er jo klokkefrekvens noe som bør sjekkes opp. Har ikke veldig god greie på det, men man kan visst bytte ut noen deler for å få riktig klokkefrekvens. Kanskje noen andre som har noe å si om det?

raymcman

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.02.2007
Antall liker
2
Til du som lurte. Den koster 11 055,- i sør-korea. Litt i overkant av hva
jeg håpet. Siden de som må ta den med ikke er nære venner av meg,
koster nok tjenesten litt + frakt innen norge. Da er det egentlig ikke
verdt det når man mister muligheten til å levere den inn ved feil.

Topp Bunn