Digitale avspillere DAC til Parasound P5

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Antall liker
491
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Hei.

Jeg har forstått det slik at DAC-en i Parasound P5 er det svakeste leddet i denne. Så jeg vurderer å prøve med en ekstern DAC.
Men hvor mye må man opp i pris for å slå DAC-en i P5, og hvilken DAC?
Har kikket litt på Stello DA 220 mk2.
Sett en på brukten til en meget hyggelig pris. Noen som har erfaring med denne?
Også sett at Arcam irDac skal være bedre enn DAC-en i P5. Eller?

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Arcam Irdac er bedre enn dac'en i P5 ja. Med oppgradert strømforsyning blir den enda litt bedre :).

Har ingen erfaringer med andre dac'er til P5.

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Antall liker
491
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Med oppgradert strømforsyning? Har du noen link eller pris på dette?

JanOve

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2005
Antall liker
62
Torget vurderinger
1
Hei
StelloDA220 er veldig bra og får du tak i ein billeg og brukt er det berre å slå til. NB! Balansert ut frå denne er mange klassar over SE-utgangen. Har P5 balanserte inngangar?

Har hatt denne i mange år og har ikkje hjerte til å selge den sjølv om den no er til overs.

mvh
Jan Ove

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Antall liker
491
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Antall liker
491
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Hei
StelloDA220 er veldig bra og får du tak i ein billeg og brukt er det berre å slå til. NB! Balansert ut frå denne er mange klassar over SE-utgangen. Har P5 balanserte inngangar?

Har hatt denne i mange år og har ikkje hjerte til å selge den sjølv om den no er til overs.

mvh
Jan Ove
P5 har balanserte innganger ja. Men TROR ikke at P5 er fullbalansert. Det ligger en slik Stello ute til salgs for 4.000 kr nå. Kostet den virkelig 14.600 kr?
Alt annet jeg har i racket er sort nå, så akkurat fargen er litt kræsj. Får gjemme den hvis det blir kjøp av denne.

JanOve

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2005
Antall liker
62
Torget vurderinger
1
Hei

mvh
Jan Ove
P5 har balanserte innganger ja. Men TROR ikke at P5 er fullbalansert. Det ligger en slik Stello ute til salgs for 4.000 kr nå. Kostet den virkelig 14.600 kr?
Alt annet jeg har i racket er sort nå, så akkurat fargen er litt kræsj. Får gjemme den hvis det blir kjøp av denne.
Tja, meinar å hugse at veil.pris var ca 13500 når eg kjøpte den. Du ville gjerne ha svart, det låg ein Stello DA100 på brukten også no, ifølge ein kjenning som har prøvd begge; nesten like god...og den er svart....

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Med oppgradert strømforsyning? Har du noen link eller pris på dette?
Jeg bestilte herifra Audiophile Linear Power Supply for Arcam R-Dac.

Mener den kom på mellom 2000 og 2500kr ferdig fortollet.

Står endel om dette i tråden: Arcam Irdac bestilt.
Takk for linken. Satt allerede og leste i den tråden nå :)
Som du ser sammenlignes Irdac'en med langt dyrere dac'er.

Var litt nervøs når jeg hadde kjøpt den strømforsyninga, om den skulle ha noe virkning.
Vi var 2 mann som testen den med blindtest, begge mente at lyden kom mer frempå. Så den var verdt hver krone :).

alghatar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.05.2014
Antall liker
132
Torget vurderinger
13
Stello er en fantastisk god dac. Den er verdt hver ei krone! Utrolig deilig lyd. En av de dacene jeg aldri kommer til å glemme. Hvilke ht har du?

alghatar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.05.2014
Antall liker
132
Torget vurderinger
13
Da kan jeg utvilsomt anbefale stello. Får du den til 4, kan du selge den til det samme uten tap. Den er veldig dynamisk og har en rein og ekte lyd. Heller mot det varme. Jeg byttet en Hegel hd25 ut med stelloen :) men husk balanserte kabler!

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Antall liker
491
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Da kan jeg utvilsomt anbefale stello. Får du den til 4, kan du selge den til det samme uten tap. Den er veldig dynamisk og har en rein og ekte lyd. Heller mot det varme. Jeg byttet en Hegel hd25 ut med stelloen :) men husk balanserte kabler!
Høyttalerene har kun XLR inn, så kjører det fra P5. Har XLR kabler liggende til en ekstra DAC også. Men må prøve å få bytta til meg noe bedre fra noen gode RCA jeg har selv.

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Antall liker
491
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Sendte PM angående den Stello-en før jeg åpnet tråden. Så får se om jeg får svar. Regner med at jeg går for den.

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Antall liker
491
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Fått svar nå. Stello DAC-en ble solgt i helga. Synd at jeg ikke så den annonsen før.
Noen som har andre tips? Tenkte å slippe unna med så lite som mulig, og da mener jeg helst under 7000 for ny/brukt.
Oslo Hifi Center selger også ut en til 7.000. Men hvor stort løft kan jeg forvente?

Topp Bunn