Digitale avspillere Dac til Chapter Audio Precis 250s Og Usher 8871

xtz 69

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2011
Antall liker
122
Torget vurderinger
9
Har i løpet av de siste mnd. fornyet anlegget mitt, og endt opp med Usher 8871 Be, som er oppgradert til Dmd..Dacen som jeg nå bruker er en Hegel Hd 20.. Hadde en prat med Andre`på HiFi Huset i dag, og han sier at Hegel (som jeg også mistenkte) kanskje er litt slank i bassområdet.. Spiller bra, men savner litt mer fylde, og musikalitet her.
Noen som har en ide` Dac med fyldig god lyd :) Må ikke koste skjorta !!
Mvh Jan Arne Nilsen

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
45.190
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Har i løpet av de siste mnd. fornyet anlegget mitt, og endt opp med Usher 8871 Be, som er oppgradert til Dmd..Dacen som jeg nå bruker er en Hegel Hd 20.. Hadde en prat med Andre`på HiFi Huset i dag, og han sier at Hegel (som jeg også mistenkte) kanskje er litt slank i bassområdet.. Spiller bra, men savner litt mer fylde, og musikalitet her.
Mvh Jan Arne Nilsen
Hvilket budsjett har du på Dac?

mvh

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Antall liker
727
Torget vurderinger
8
Motsatt her med McIntosh og Usher! Måtte finne en nøytral dac da jeg synes det ble litt for mye bass :)

xtz 69

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2011
Antall liker
122
Torget vurderinger
9
Motoren ..Tenker max 15 K når den tid kommer :)

xtz 69

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2011
Antall liker
122
Torget vurderinger
9
Motsatt her med McIntosh og Usher! Måtte finne en nøytral dac da jeg synes det ble litt for mye bass :)
Takk for tips MCintosh leverer vel gode saker.. Hva ligger den på i pris?

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Antall liker
727
Torget vurderinger
8
Takk for tips MCintosh leverer vel gode saker.. Hva ligger den på i pris?
Mc`en ligger vel på rundt 35000.- på brukten, Ga 2000.- for en Musical Fidelity M1 som frisket opp litt på Usherne

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.567
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Direkte linking til bruktannonser er ikke tillatt jfr. regelverket. Ett innlegg fjernet. Beklager det.

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Antall liker
604
Mvh Jan Arne Nilsen
Kan avbekrefte att Hd 20 er litt slank i bassen, den bør ha mer enn nok av bass i bunn.

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Antall liker
604
Mvh Jan Arne Nilsen
Kan avbekrefte att Hd 20 er litt slank i bassen, den bør ha mer enn nok av bass i bunn.
Tror jeg ville testet med annen forsterker først, test feks en Usher 1.5r.

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.250
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Kan anbefale Chord Hugo. Hadde tidligere Hegel HD25 (meget god), og oppgraderte videre til Audiobyte Balck Dragon. Selv om Hugo er i samme prisklasse, så parkerte den begge og litt til. Hugo er både superstram og tøff i bassen, samtidig som den er kroppslig og ultragjennomsiktig. Sykt oppløst i toppen og supersmooth. Bruker den selv på Usher Mini-X DMD.

xtz 69

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2011
Antall liker
122
Torget vurderinger
9
Mvh Jan Arne Nilsen
Tror jeg ville testet med annen forsterker først, test feks en Usher 1.5r.
Har også tenkt på effekt-trinnene til Usher, men Chapter er meget god.. testet den opp mot Bladelius og Coda som jo også er gode. Men chapter blir nok stående en god stund her ja;)

xtz 69

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2011
Antall liker
122
Torget vurderinger
9
Kan anbefale Chord Hugo. Hadde tidligere Hegel HD25 (meget god), og oppgraderte videre til Audiobyte Balck Dragon. Selv om Hugo er i samme prisklasse, så parkerte den begge og litt til. Hugo er både superstram og tøff i bassen, samtidig som den er kroppslig og ultragjennomsiktig. Sykt oppløst i toppen og supersmooth. Bruker den selv på Usher Mini-X DMD.
Spennende! det som er å synd her er de begrensede mulighetene for hjemlån og test. Bor ute i pereferien så her må det prøves, og feiles. Blir fort jækla dyrt:eek:

Topp Bunn