DAC til Arcam AVR200

rtxln

Fersking
Ble medlem
01.04.2011
Innlegg
3
Antall liker
0
Sted
Bergen
Jeg har en Arcam AVR200 med Patos Lyric 403 høyttalere. Dette er en flott kombo som spiller svært bra. Men den interne dac'en i Arcamen er ikke god nok. Når jeg spiller fra en PC med Audioquest Dragonfly Black 1.5 opplever jeg en vesentlig oppgradering av lyden. Oppsettet i dag er en TV-mottaker, en Cromecast og en stasjonær PC som alle leverer HDMI til TV'en som har en optisk kabel opp i Arcam'en. Spiller til daglig i stereo men kobler av og til opp 5.1 men det er ikke en prioritet.

Jeg tenker å anskaffe en DAC som kan ta det optiske signalet fra TV'en og fore Arcam med et godt analogt signal. Jeg ønsker meg en lyd som er minst like god som det jeg opplever fra Dragonfly. Jeg tenker å bruke en tusenlapp eller to på dette, gjerne brukt. Vil ha tips til modeller som vil gi meg godlyd fra alle kildene mine.
 

rtxln

Fersking
Ble medlem
01.04.2011
Innlegg
3
Antall liker
0
Sted
Bergen
Jeg har lest om Fiio D03K som er en rimelig sak med akkurat den funksjonaliteten jeg ser etter. Så jeg bestiller den og regner med at den vil medføre en oppgradering fra Arcam sin interne DAC. Kom gjerne med synspunkter, dette er et viktig punkt for lydkvaliteten i anlegget.
 
Topp Bunn