DAC og hodetelefonforsterker

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.865
Ville sette pris på forslag til gode hodetelefonforsterkere med innebygget DAC. Bør ha minst to digitale innganger, og selve boksen må ikke være større enn at den kan tas med på reiser.

bevisfrond

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.01.2005
Antall liker
535
Torget vurderinger
23
Benchmark Dac 1, er vel et åpenbart alternativ. Denne har nå også kommet i utgave medd USB inngang.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.865
bevisfrond skrev:
Benchmark Dac 1, er vel et åpenbart alternativ. Denne har nå også kommet i utgave medd USB inngang.
Hva ligger denne på i pris?

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.865
el_mariachi skrev:
RME ADI-2 er vel en kandidat.
Takker, hører mange er fornøyde med RME, men tror ikke jeg ville klart å leve med det designet.

O

OivindJ

Gjest
noruego skrev:
Takker, hører mange er fornøyde med RME, men tror ikke jeg ville klart å leve med det designet.
In that case: Corda Aria.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.865
OivindJ skrev:
noruego skrev:
Hmm, den hadde i allefall glidd rett inn om jeg hadde endt opp med T+A sin V10/D10 kombo som jeg opprinnelig hadde bestemt meg for.

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
311
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
noruego skrev:
OivindJ skrev:
noruego skrev:
Hmm, den hadde i allefall glidd rett inn om jeg hadde endt opp med T+A sin V10/D10 kombo som jeg opprinnelig hadde bestemt meg for.
Andervik har noen spennende produkter fra Stello (har ikke hørt dem men skal så snart som mulig!); han har dessuten en brukt benchmark så jeg idag.

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.234
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Beresford sin DAC har også hodetelefonutgang (ha'kke prøvd utgangen). også koster den bare 100£..

Bernt K

JensL

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2003
Antall liker
9
Sted
Akershus
Et veldig respektert alternativ er storebroren til Corda Aria, nemlig Corda Opera.

Denne har en bedre forsterkerdel enn f.eks. Benchmark og en DAC som ikke står tilbake for ganske så dyre greier.
Forsterkeren er balansert bygd opp, uten at jeg helt skjønner teknikken bak dette.
Den har USB-inngang, slik at du kan få meget bra lyd fra PC'en.

Opera har bare én digital inngang (coax), og vekta på nesten 4 kg gjør den kanskje ikke ideell for reising. :)

Men god, det er den. :)
Har en slik selv.

Direktelink: http://www.meier-audio.homepage.t-online.de/opera.htm

kablang

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.06.2007
Antall liker
258
Torget vurderinger
1

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Antall liker
1
Headphonia har veldig portable forsterkere med DAC, men riktignok bare en digital inngang (USB).

Topp Bunn