Forsterkere Dac? Marantz nr1200

Hivoghoy

Fersking
Ble medlem
02.12.2020
Antall liker
0
Sted
Herøy
har kjøpt «klipsch rp 160m premiere, 100w» og har en «klipsch r112sw sub, 300w» vurderer å kjøpe en 2kanals reciver og har egentli bestemt meg for å kjøpe Marantz NR1200,2kanals fordi eg har takhøytalere på kjøkkenet. Har også en abrahamsen a dac første gen. Planen var å koble pc til dac og videre til reciver, er dette egentlig nødvendig? Er dacen i reciver bedre? Og noen tanker om Marantz NR1200 til dette oppsettet?

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
12.280
Torget vurderinger
2
Tviler på at Abrahamsen DAC'en tilfører nevneverdig i et sånt oppsett, snarere tvert i mot. Min opplevelse av Marantz' DAC-løsninger, er at de er noe over mot det mørke, romantiske og elegante, med god slagkraft og tidvis en svært involverende måte å spille musikk på.

NR1200 (Marantz generelt) er veldig gode i lag med Klipsch. Merk for øvrig at NR1200 har Spotify Connect innebygget, så akkurat hvorfor du vil kople PC til den, er jeg usikker på. Det enkleste er å benytte PC/pad/telefon mm. som fjernkontroll av Spotify Connect, og la NR1200 gjøre resten av jobben selv.

Hivoghoy

Fersking
Ble medlem
02.12.2020
Antall liker
0
Sted
Herøy
Tviler på at Abrahamsen DAC'en tilfører nevneverdig i et sånt oppsett, snarere tvert i mot. Min opplevelse av Marantz' DAC-løsninger, er at de er noe over mot det mørke, romantiske og elegante, med god slagkraft og tidvis en svært involverende måte å spille musikk på.

NR1200 (Marantz generelt) er veldig gode i lag med Klipsch. Merk for øvrig at NR1200 har Spotify Connect innebygget, så akkurat hvorfor du vil kople PC til den, er jeg usikker på. Det enkleste er å benytte PC/pad/telefon mm. som fjernkontroll av Spotify Connect, og la NR1200 gjøre resten av jobben selv.
Takk for svar😊 bruker pc til tv, de er grunnen til at eg vil koble pc til reciver. Har en del flakk filer på pcen også. Men er vell ikkje for mykje styr å koble pcen til med hdmi og dac for å høre forsjellen😊

Topp Bunn