Takk for tilbudet!Ludo skrev:Coolbiz - Du er velkommen til en lytt om du vil![]()
Jeg aner ikke hvorfor du svarer på mitt innlegg........................Ludo skrev:Akkurat det aner jeg ingenting om. Men jeg vet at Benchmark DAC1 spiller en god del bedre enn den som er innebygget i Transporter. Så om du vil ha en god DAC og tror at Transporter løser det problemet så er jeg redd du vil bli skuffet...
Vel og merke er det min opplevelse i mitt anlegg...
Beklager så meget - håper du får en fortryllende helgDAChild skrev:Jeg aner ikke hvorfor du svarer på mitt innlegg.....................Ludo skrev:Akkurat det aner jeg ingenting om. Men jeg vet at Benchmark DAC1 spiller en god del bedre enn den som er innebygget i Transporter. Så om du vil ha en god DAC og tror at Transporter løser det problemet så er jeg redd du vil bli skuffet...
Vel og merke er det min opplevelse i mitt anlegg...
Takk for svar, regner med at disse er skremmende like, og forstår fortsatt ikke prisen som er satt på Transporter...........coolbiz skrev:Ludo's erfaring går på tvers av samtlige andre jeg har funnet om dette på nettet. De som har sammenlignet Benchmark DAC-1 med Lavry DA-10 har foretrukket Lavry. De som har sammenlignet Transporter mot SB3+DA10-kombinasjonen har (med liten margin) foretrukket Transporteren. Da er det fristende å trekke den konklusjonen at de fleste vil foretrekke Transporter fremfor Transporter+DAC1 i de fleste oppsett.
Tilbake til det opprinnelige spørsmålet,
Transporter bruker AKM 4396 (24/192), mens Behringer oppgir at de benytter en AKM som er 24/96, så jeg tipper det er lillebroren AKM 4393 det dreier seg om.
http://www.asahi-kasei.co.jp/akm/en/product/ak4393/ak4393.html
http://www.asahi-kasei.co.jp/akm/en/product/ak4396/ak4396.html
For å få en fortryllende helg trenger jeg kontakt med folk som vet hvorfor de er her og leser dette innlegget............Ludo skrev:Beklager så meget - håper du får en fortryllende helgDAChild skrev:Jeg aner ikke hvorfor du svarer på mitt innlegg.....................Ludo skrev:Akkurat det aner jeg ingenting om. Men jeg vet at Benchmark DAC1 spiller en god del bedre enn den som er innebygget i Transporter. Så om du vil ha en god DAC og tror at Transporter løser det problemet så er jeg redd du vil bli skuffet...
Vel og merke er det min opplevelse i mitt anlegg...![]()
HVA er alt det andre i Transporteren som koster? XLR pluggene, kabinettet?marsboer skrev:Det er alt det andre som koster i Transporteren, DAC'en i seg selv er ingen garanti for godlyd.
Ja ok, sammenlignbart er det, men i en cd-spiller med mekaniske deler og til dels høyteknologiske drivverk, så betaler du litt mer for dette. Dette går også på drivverk som er ment å vare en livssyklus.............som feks. McIntoshcoolbiz skrev:På den annen side finner jeg det underlig hvor mange som stiller spørmålstegn ved prisen på transporter'n, men som ikke reagerer det aller minste på CD-spillere som koster det samme for ikke snakke om vesentlig mer.
Det er de samme tingene som koster i en dyr CD-spiller, DAChild. Forseggjorte strømforsyninger, dyre komponenter i analogtrinn osv. Dessuten er det displayet som det sitter to av i transporter og ett av i Squeezebox faktisk ganske dyrt. Hvis du tror at CD-spillere er dyre fordi de inneholder bevegelige deler, tror jeg du tar feil. Et Philips CD-Pro drivverk koster bare noen få hundrelapper.DAChild skrev:HVA er alt det andre i Transporteren som koster? XLR pluggene, kabinettet?
Når du sier at dac'en i seg selv ikke er noen garanti for god lyd, hva er det som gjør at denne koster 7x så mye som en squeezebox.................
AKM dac'n koster ingenting ?
Kan du navngi disse dyre komp.? Cd-pro drivverk koster noen hundrelapper, men en dårlig dac koster ikke en tier engang.coolbiz skrev:Forseggjorte strømforsyninger, dyre komponenter i analogtrinn osv. Dessuten er det displayet som det sitter to av i transporter og ett av i Squeezebox faktisk ganske dyrt. Hvis du tror at CD-spillere er dyre fordi de inneholder bevegelige deler, tror jeg du tar feil. Et Philips CD-Pro drivverk koster bare noen få hundrelapper.
Jeg anser det som svært merkelig at du ikke har hørt forskjell mellom disse i en blindtest. Forskjellen er utrolig stor mellom disse i analog drift. Jeg har aldri fått et større løft i lyden enn da jeg gikk fra SB3 til Transporter i balansert drift. De spiller ikke på samme fotballbane en gang..DAChild skrev:Kan du navngi disse dyre komp.? Cd-pro drivverk koster noen hundrelapper, men en dårlig dac koster ikke en tier engang.coolbiz skrev:Forseggjorte strømforsyninger, dyre komponenter i analogtrinn osv. Dessuten er det displayet som det sitter to av i transporter og ett av i Squeezebox faktisk ganske dyrt. Hvis du tror at CD-spillere er dyre fordi de inneholder bevegelige deler, tror jeg du tar feil. Et Philips CD-Pro drivverk koster bare noen få hundrelapper.
Er ikke ute etter noen diskusjon her, men hvis noen hadde avklart prisforskjellen på SB vs. Transporter så hadde jeg satt pris på det! Har hørt begge i blindtest, umulig å avgjøre hvem som er hvem. Artig hvis noen andre hadde bekreftet denne testen............
Men da er det vel bare å kjøpe Squeezeboxen om du ikke hører forskjell på dem. Du sparer mye penger på det, tenk hvor mange CD'er det er.DAChild skrev:Har hørt begge i blindtest, umulig å avgjøre hvem som er hvem.
Forklaringen "ulikt lydideal" er en mulighet vi alt for ofte overser. Vi ber hverandre om råd, og glemmer at de som svarer kanskje har et helt annet lydideal enn oss selv.coolbiz skrev:Det hadde vært interessant å finne ut av om din preferanse skyldes utstyrsmatching eller ulikt lyd-ideal.
Når jeg mener at disse låter likt, så har vel ikke dette noe med lydideal å gjøre?Back_Door skrev:Forklaringen "ulikt lydideal" er en mulighet vi alt for ofte overser. Vi ber hverandre om råd, og glemmer at de som svarer kanskje har et helt annet lydideal enn oss selv.coolbiz skrev:Det hadde vært interessant å finne ut av om din preferanse skyldes utstyrsmatching eller ulikt lyd-ideal.
Kommentaren om evt. ulike lydidealer gjaldt Ludo's preferanse for Benchmark fremfor Transporter. Din erfaring med at Squeezebox og Transporter låt likt har naturligvis ingenting med lydideal å gjøre. (Med mindre du foretrekker høyttalere som farger lyden så mye at ulikheter mellom kilder viskes ut.)DAChild skrev:Når jeg mener at disse låter likt, så har vel ikke dette noe med lydideal å gjøre?Back_Door skrev:Forklaringen "ulikt lydideal" er en mulighet vi alt for ofte overser. Vi ber hverandre om råd, og glemmer at de som svarer kanskje har et helt annet lydideal enn oss selv.
Forstår forøvrig de som prøver å forsvare sin dyrkjøpte Transporter.
Anyway, det er kanskje jeg som hører dårlig![]()
Ja, det er frustrerende det der. Spesielt kommentarer av typen "Produkt A låter mye bedre enn produkt B" er bortimot verdiløse. Innlegg som prøver å beskrive de opplevde forskjellene og hvilken utstyskombinasjon som ble benyttet er langt mer nyttige.Back_Door skrev:Forklaringen "ulikt lydideal" er en mulighet vi alt for ofte overser. Vi ber hverandre om råd, og glemmer at de som svarer kanskje har et helt annet lydideal enn oss selv.coolbiz skrev:Det hadde vært interessant å finne ut av om din preferanse skyldes utstyrsmatching eller ulikt lyd-ideal.
Hvor skremmende like de låter, er jeg usikker på, men AKM gjør ihvertfall et nummer av at 4396 har langt mindre supersonisk støy enn andre delta-sigma D/A chipper, 4393 inkludert. Dessuten takler 4396 DSD, noe som fremtidige firmware-oppgraderinger til Transporter kanskje vil kunne nytte av..DAChild skrev:Takk for svar, regner med at disse er skremmende like, og forstår fortsatt ikke prisen som er satt på Transporter...........coolbiz skrev: