Da kan grillsesongen starte

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.188
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
20120518_164915.jpg Nå kan grillsesongen starte. Tok til vettet og investerte i skikkelig grill ( imo ) Har registrert at det er fler her inne som bruker Weber. Dette er en Spirit E-320

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Weber er bra saker!!! Ikke akkurat grillvær her i dag, +5, SW kuling og regn. Men vi berga go'været gjennom heile nasjonaldagen, så da får grilling være grilling i dag...

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Antall liker
672
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
Flott grill griff! Men litt liten. :p

Forøvrig starter aldri grillsesongen. Den bare varer og varer, hele året rundt. :D

Geir Arne

L

leser1

Gjest
Er ikke enig i den er liten. Den har vel tre brennere og er veldig fleksibel. Vi har hatt vår i flere år og den har god kapasitet til å håndtere middagsselskap med 10-15 gjester.

To tips:
Kjøp et originalt Weber trekk.
Bruk litt tid på rengjøring, spesielt ved sesongavslutning (om den skal settes bort).

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.188
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Liten er den ikke. Selsagt finnes det større, men da til en vesentlig høyere pris. Den har 3 brennere og en sidebrenner. Orginalt trekk og børste har jeg kjøpt. La inn en bestilling på stekeplaten i tillegg. Grillet vårt 1ste måltid på den istad og er overrasket over hvor jevn temperaturen er på den.
Geir Arne har selvsagt rett ang grillsesongen. Vi har bålpanne i hagen som vi bruker til kull og ved. I tillegg har vi en reisegrill med oss på tur, men ingenting slår grillpølser over åpent bål v hytteveggen.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.889
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Hadde ein slik Webergrill med to brennarar fram til Dagmar kom. No må han evt. restaurerast. Nokon som har prøvd å kjøpe reservedelar og fikse litt? Eg lurer på om det løner seg? Ser det går an å kjøpe "Skoda" også...mange brennarar og grundig reinhald er vel suksesskriteriane, og ikkje nødvendigvis merkevarebygginga, men likevel...

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Vi bor i nesten-rekkehus, og har ikke egen garasje, men sånn felles carport 40-50 meter unna huset. Uteboden er ikke stor nok til så diger grill, så vi har en mindre Weber, en av disse Q-utgavene. Fordelen er at den kan røskes laus fra understellet, og medbringes til kåken i Lofoten, eller til campingvogna. Men den blir litt liten for de store selskapelighetene, så da supplerer jeg med en vanlig grill. Skulle gjerne hatt en sånn sværing, men på den andre siden blir ikke grillmaten bedre enn på en skikkelig kullfyrt grill..

Skal det først være gassgrill, har jeg stor tro på Weber.

Topp Bunn