Dør med lyddemping?

C

Cyber

Gjest
Jeg vurderer å gjøre noen tiltak for å kunne spille litt høyt i kjellerstuen og et viktig ledd der er å få redusert utslipp av lyd til andre rom, spesielt gjennom dør. I dag står det en billig formpresset dør der.

Hvis en lyddempende dør skal settes inn, må karmen også byttes? Eller er det nok å bytte dørblad og legge i pakninger?

Kan et annet tiltak være å feste dempematter på den eksisterende døren?

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Jeg vurderer å gjøre noen tiltak for å kunne spille litt høyt i kjellerstuen og et viktig ledd der er å få redusert utslipp av lyd til andre rom, spesielt gjennom dør. I dag står det en billig formpresset dør der.

Hvis en lyddempende dør skal settes inn, må karmen også byttes? Eller er det nok å bytte dørblad og legge i pakninger?

Kan et annet tiltak være å feste dempematter på den eksisterende døren?
Da vi flyttet for et par år siden, vurderte jeg å sette inn lyddør mellom stue og TVstue - og forsto det slik etter å ha snakket med en del som har greie på dette, at man må skifte karm også. Dels fordi det er andre hengsler på lyddører - tyngre dørblad - og dels fordi slike lyddørkarmer leveres med freste spor som pakningen klemmes fast i.

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Antall liker
4.071
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Jeg har montert Sweedor compact, det var veldig mye bedre enn en lett formpresset dør. Jeg har målt at den demper ca 20dB. De koster ca1200 på Maxbo. Jeg kjøpte med lydkarm, men jeg har satt på ekstra pakninger i kammen.

Topp Bunn