Forsterkere Dårlig service hos et kjent verksted i Oslo

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Antall liker
1.835
Sted
Sætre
Leverte dp forsterkeren min til service i Oslo for snart 2 måneder siden. Har fortsatt ikke fått en prisvurdering og når jeg ringer sier de det er mye å gjøre. Det hjelper meg fint lite da en prisvurdering og litt feilsøking burde være gjort på 1 uke om det er hektisk. Er rimelig irritert da jeg er nødt til å bruke en råtten teac forsterker .. Hvor vanskelig kan det være? hadde jeg gått på nav eller hatt all verdens med tid hadde jeg fikset den selv!

Finnes det noen seriøse bedrifter i Oslo som reparerer dp forsterkere ?

FlacMan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.09.2010
Antall liker
83
Snakk med produsenten om hvem de bruker som offisielt reparasjonsverksted.

Ellers er vel Dalen Elektronikkservice i Nittedal det som folk flest anbefaler.

Final

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2013
Antall liker
5.600
Sted
Bærum
Torget vurderinger
4
Servicekompaniet i Tvetenveien har jeg inntrykk av har god kompetanse på DP. Du kan jo prøve å stille spørsmålet i tråden - DP menigheten..

Final

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Antall liker
2.854
Sted
Bærum
To måneder?? Alt for lang tid. Hent forsterkeren og offentliggjør hvilket sted dette gjelder - til skrekk og advarsel.

U

Utgatt24668

Gjest
Leverte dp forsterkeren min til service i Oslo for snart 2 måneder siden. Har fortsatt ikke fått en prisvurdering og når jeg ringer sier de det er mye å gjøre. Det hjelper meg fint lite da en prisvurdering og litt feilsøking burde være gjort på 1 uke om det er hektisk. Er rimelig irritert da jeg er nødt til å bruke en råtten teac forsterker .. Hvor vanskelig kan det være? hadde jeg gått på nav eller hatt all verdens med tid hadde jeg fikset den selv!

Finnes det noen seriøse bedrifter i Oslo som reparerer dp forsterkere ?
Nittedal !!! De fikser alt på kort tid

Z

Zomby_Woof

Gjest
Synes ikke det er så spesielt. Veldig lang ventetid må jeg innrømme, men likevel. Tor Helge hos Service Kompaniet er antageligvis den som har mest peiling på DP, med unntak av de to som har konstruert dem. Han har bygget flere DP-forsterkere, blant annet min 6.4P. I tillegg hadde han serviceavtale på dem da han drev Siggerud Proservice i sin tid. Dessuten har han faktisk litt deler på lager.

Det han lever av er en serviceavtale med Sony. En og annen DP er neppe noe livsgrunnlag i seg selv, så en sånn avtale må nok dessverre prioriteres foran det meste. Sensommerens tordenværsperiode har lesset ham fullstendig ned i arbeid.

Andre kan sikkert fikse en DP her og en DP der, men det finnes neppe en kjeft i kongeriket som har bedre forutsetninger for å levere fra seg en godt kjørende eldre DP (Leif Ernstsen har etter det jeg forstår kun deler til A1/A1S/A1B). Dalens virker dyktige og skikkelige, men de får neppe styre med mine DP'er så lenge den beste kompetansen tross alt finnes andre steder.

Jeg leverte en god stund før Trikkern, og venter også på mine, så det er sagt.

Sist redigert av en moderator:

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Antall liker
1.835
Sted
Sætre
åh :/ jeg begynner å bli veldig utålmodig . Nye stativer til høyttalere og ny kabel , virkelig lyst til å teste med en god forsterker NÅ :)

Topp Bunn